15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    koolmees

Geen geluid bij AVI

Hallo allemaal,

Zit met een AVI-bestand, op een Windows speelt hij deze gemakkelijk af met geluid, maar op mij iMac speelt hij hem af ZONDER geluid ook al probeer ik het met QuickTime, DivXPlayer, RealPlayer, Windows Media Player…

Zou iemand misschein een progje weten waarmeer je het bestand wel goed kan afspelen of welke plugin ik kan gebruiken? Of misschien het AVI-bestand converteren?

Alvast bedankt!

Kees

Bijdrager
    PietjePuk

VLC player

Bijdrager
    Maced.2
    Moderator
    unSOUND

Doe maar gewoon de extra plugins voor QuickTime installeren… daar heb je op de lange termijn meer aan dan heen en weer switchen tussen de verschillende players…

Bijdrager
    Steff
    ”unSOUND”

Doe maar gewoon de extra plugins voor QuickTime installeren…

Correct. De Perian plugin werkt hier geweldig en ik kijk (haast) alles in QT nu.

Bijdrager
    vanhaze

Yeppus, die Perian plug is supa !:D

Moderator
    unSOUND

Om alleen filmpjes te kijken: ja. Als je echter QuickTime ook gebruikt om te monteren / exporteren is Perian een ramp. Tevens kun je bijna niks meer doen qua exporteren als je Perian eenmaal geïnstalleerd hebt. Bedenk je dus goed voor je die plugin installeert, ik heb hem bewust NIET in het pakket met plugins gezet.

Bijdrager
    Misja
    ”unSOUND”

Om alleen filmpjes te kijken: ja. Als je echter QuickTime ook gebruikt om te monteren / exporteren is Perian een ramp. Tevens kun je bijna niks meer doen qua exporteren als je Perian eenmaal geïnstalleerd hebt. Bedenk je dus goed voor je die plugin installeert, ik heb hem bewust NIET in het pakket met plugins gezet.

unSOUND, vraag, krijg je dan met die plugin en met QT Pro vaak de strandbal voordat je verder kan gaan met het monteren in het fragment? Ik had dat laatst en dacht dat het aan de traagheid van mijn PB lag… Tevens probeerde ik een filmproject van anderhalf uur te exporteren vanuit iMovie en kreeg na ongeveer een kwartier zo’n ‘klakkend’ geluid, waardoor het lijkt alsof de HD rondjes draait?

Moderator
    unSOUND

Strandballen, Spontaan eruit klappen, of vage foutmeldingen tijdens de export… Perian kan het allemaal.

Die rare harde schijf geluiden zeggen me echter niks, ik denk niet dat dat aan software ligt… Hoe is de S.M.A.R.T. status van je harde schijf ?

Bijdrager
    Misja
    ”unSOUND”

Hoe is de S.M.A.R.T. status van je harde schijf ?

Ehm, waar kan ik dat zien?
    edit: Via schijfhulpprogramma -> info wordt gemeld: gecontroleerd.

Moderator
    unSOUND

Dan heeft de schijf in ieder geval nog geen problemen gevonden. Wat op zich dus niet hoeft te betekenen dat er ook geen problemen zijn, maar de kans is wel wat kleiner.

Bijdrager
    Black Mamba
    ”unSOUND”

Doe maar gewoon de extra plugins voor QuickTime installeren… daar heb je op de lange termijn meer aan dan heen en weer switchen tussen de verschillende players…

Welke plugin dan als die Perian niet goed werkt?
    Ik krijg ook geen geluid bij m’n avi’s in QT en FrontRow en heb alle .component bestandjes uit jouw pakketje in de QT bibliotheek map gezet en de divx installer gerunt.

(nog een bijvraagje, is er ook een plugin voor ondertitels in QT / Frontrow?)

Moderator
    unSOUND
    ”Black

Dat hangt er weer vanaf welke codering er is gebruikt voor de film, nietwaar ?
    En het hangt er van af of je een PPC Mac of een Intel Mac hebt…

”Black

is er ook een plugin voor ondertitels in QT / Frontrow?)

Voor de PPC Macs wel, voor de intels niet. Zit overigens al in het pakket.

Bijdrager
    Black Mamba
    ”unSOUND”
    ”Black

Dat hangt er weer vanaf welke codering er is gebruikt voor de film, nietwaar ?
    En het hangt er van af of je een PPC Mac of een Intel Mac hebt…

”Black

is er ook een plugin voor ondertitels in QT / Frontrow?)

Voor de PPC Macs wel, voor de intels niet. Zit overigens al in het pakket.

nietwaar? welwaar? Ik heb geen idee, ben totaal geen audio/video-fiel… Vind het jammer dat er niet standaard wat meer van die dingen in QT zitten…

–> Intel C2D 2.16

Moderator
    unSOUND

Je kunt niet van QT verwachten dat hij altijd AVI’s speelt, omdat AVI een verzamelnaam is voor meer dan honderd verschillende soorten video… En zodra Apple al die codecs wil gaan meeleveren moeten ze ongetwijfeld dik gaan betalen om die honderden codecs te integreren…

Diezelfde codecs zijn gratis als je ze zelf download, omdat je dan of reclame krijgt, of een verzoek om een donatie te doen… maar meer niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.