8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

Geen geluid bij afspelen DVD

Beste forumleden,

Ik kreeg van een lid van de videoklub waar ik lid van ben de volgende mail:

Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat een gemaakte video DVD, wel op de juiste wijze afspeelt op de DVD speler, maar niet op een laptop. Het beeld is goed, maar er is geen geluid.
    Het betreft een DVD-R.
    Weet jij wat een oorzaak kan zijn ? Niet iedereen heeft een DVD speler maar meestal wel een laptop bij de hand om iets te kunnen laten zien.

Het betreft hier een Windows-PC/laptop onder Windows 7 (ik ben de enige Mac-gebruiuker op deze club).
    Ik vermoed dat er wordt afgespeeld met Windows MediaPlayer.
    Blijft de vraag wat het probleem kan zijn. Leest Media Player niet goed? Is er een software probleem?
    Ik heb al geadviseerd om VLC eens te downloaden en kijken wat daarmee gebeurt.
    Ik heb geschreven dat mijn Mac-vrienden vast weten wat hier aan de hand kan zijn. Dus laat me niet in de steek!:wink:

Bijdrager
    Yaris

De DVD geeft geen geluid op een Windows PC en is waarschijnlijk ook met een Windowsprogramma gemaakt. En dan vraag je hulp op een Macforum?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ja, misschien weet iemand hier de oorzaak dacht ik. Vandaar.
    Op een Windowssite kom ik niet vaak.
    Intussen heb ik begrepen dat het verschijnsel nogal wisselt.
    De eerste DVD heeft geen geluid; de tweede hapert beeld en/of geluid en de derde is OK.
    De brander is slecht? De DVD heeft kwalen of er wordt te snel/te langzaam gebrand.
    Enfin, ik heb al een antwoord gegeven in deze trant.

Bijdrager
    Yip
    Dick op 07 maart 2011

Is er een software probleem?

Ja, Windows?

Ik leid van je verhaal af, dat de betreffende DVD gebrand is op een Windows-pc? Ik heb ook nooit normaal kunnen branden op een windows, altijd oude/onmogelijk programma’s die nooit normaal met de video-/audioformaten kunnen werken, plugins die oud zijn… etc etc..

Kun je niet gewoon afspreken dat jij alle films edit en brandt?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik kijk wel uit!
    Laat ze maar een Mac aanschaffen.
    Het is al erg genoeg dat iedereen denkt dat ik verstand van deze en andere dingen heb.
    Dan krijg je (ik dus) dit soort vragen.
    :nerd: En dan ben ik ook nog zo dat ik niet ga zeggen: “Zoek het effe lekker zelf uit! Maar zelfs nog op zoek naar de antwoorden ga.
    Ach ja, het is ook wel leuk als men denkt dat ik (mijn Mac dus) geweldig ben (is).

Bijdrager
    Fester

In het begin brandde ik onder windows, later gelukkig altijd met Mac en iDvd of schijfhulpprogramma.
    Het enigste probleem wat ik had was met Sony dvd en cd’s, die dan wel endan weer niet afspeelden.
    In mijn Sony apparatuur zat beveiliging tegen kopieeren ingebouwd.
    Je kan wel raden wat er dus nooit meer in huis komt ( alhoewel de Sony Nex videocamera, ik ga hem toch wel eens proberen )

Bijdrager
    Lina

Ik heb al bovenstaande reacties doorgenomen,maar ik kom niet uit.
    Heb nu hetzelfde probleem. Een bedvrijfje heeft voor mij video op dvd geplaatst. En op mijn laptop is geen geluid.
    Ik heb ontdekt dat ook andere oude dvd spelen zonder geluid, maar professionele nieuwe wel met geluid.
    Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Als je de DVD op je Mac bekijkt (in de Finder) staat er dan een VIDEO_TS en AUDIO_TS map op?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.