6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sybian

geen gedeelde bibliotheken via airport express

Wanneer ik direct per ethernetkable inprik op ons thuisnetwerk, deel ik mijn iTunes-collectie, en kan ik die van andere gebruikers zien. Wanneer ik via mijn Airport xpress een verbinding heb, is dit niet meer mogelijk. Iemand enig idee waar ik moet zoeken? iTunes’ voorkeuren en AirPort-configuratie al afgezocht zonder, ook google levert weinig relevante info…

[size=7:f3086dafff]indien dit probleem al elders in dit forum is besproken, dan mijn excuses[, maar de interne zoek/google functie vind ik behoorlijk waardeloos, deze overigens wel gebruikt, zonder resultaat.[/size:f3086dafff]

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat dat veroorzaakt wordt doordat je je Airport met een kabel rechtstreeks hebt aangesloten maar de NAT-routering niet hebt uitgezet.

Je moet je Airport Express in bridge mode zetten dan wordt het weer één netwerk en kunnen de computers in de twee delen elkaar weer “zien”. Dat doe je door in het Airport-hulpprogramma het vinkje bij Verspreid IP-adressen uit te zetten.

Bijdrager
    sybian

Dat was ‘m ja… Thanks!

Bijdrager
    iJoost

Ach, kleine moeite. Standaard antwoord. Heb ik toch al minstens een paar dozijn keer gegeven op deze plaats. [size=7:9ab4e6ad43]Als je even gezocht had…[/size:9ab4e6ad43] Grijns.;-)

Bijdrager
    sybian

Staat dat standaard ingesteld op een niewe APE? Of ben ik zelf zo stom geweest tijdens installatie van mn nieuwe.
    [size=7:10f8fb25e6]en heb je nog tips om somehow de z0oekfunctie beter te kunnen gebruiken dan?[/size:10f8fb25e6] ;x

Bijdrager
    iJoost

Nee, een nieuwe Airport werkt uit de doos als NAT-router. Het idee is/was dat de meeste mensen ‘m zo ook zullen willen gebruiken. Dus ligt niet aan jou.

[size=7:2f0f49ecf1]En zoek-functies zijn nu eenmaal niet gemakkelijk te programmeren. Daar verslikken zich wel meer mensen in, qua functionaliteit of qua performance. Ook op dit forum ben ik er niet zo van onder de indruk. Daarom gaf ik je het antwoord ook maar gewoon… ;-)[/size:2f0f49ecf1]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.