6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iMaximus

Geen flauw ID hoe t werkt

Hello,

ik zou graag gebruik willen maken van mail. Is het het equivalent van Microsoft Outlook? Ik heb namelijk 3 email accounts die ik gelijktijd zou willen controleren.
    Alleen bij het toevoegen van een account gaat t fout.
    Ik neem aan dat hotmail en gmail allebei POP accounts zijn toch? En bijv. voor gmail is de server uitgaande post : mail.google.com (wat is die voor hotmail?)
    En als ik dan na het invullen van de andere gegevens op verder druk,
    dan komt er een ander scherm met nog een server uitgaande post
    maar deze is al ingevuld en er staat iets bij van SMTP gedoe.
    Wat is dit in hemelsnaam en hoe krijg ik het aan t werk?

er staat:

De SMTP-server ‘smtp.mac.com:(xxx.xxx)’ reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld ‘Server uitgaande post’. Als de server vervolgens nog steeds niet reageert, is het mogelijk dat de server tijdelijk niet beschikbaar is.

alvast bedankt

Bijdrager
    AllStar

Een beetje inzet tonen kan geen kwaad hoor, dit soort info heb je echt zo gevonden.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275&topic=1556

PS: een goede topic titel is ook wel handig . .

Moderator
    unSOUND
    ”iMaximus”

Ik neem aan dat hotmail en gmail allebei POP accounts zijn toch?

Hotmail is een http account, geen pop account. Voor de oudere hotmail adressen is een plugin voor Mail gemaakt, maar Microsoft heeft later die optie uitgeschakeld voor nieuwe accounts.

Gmail kun je wel gewoon ophalen en versturen via Mail, hoe dat moet staat op de website van Gmail uitgelegd.

Bijdrager
    jackybe67

Ik gebruik nieuwe versie van Thunderbird. Werkt heel goed !!!

Bijdrager
    sypie

Mail werkt ook heel goed. Als je gMail wilt instellen in Mail.app dan kun je bij google kijken: HIER staat je volledige uitleg over gMail. Stap voor stap doornemen dan kan er weinig fout gaan.

Heb je vragen over je gMail account in Mail.app dan horen we dat graag.

Bijdrager
    dsm

pop.gmail.com (aanvinken: voor deze pop is een beveiligde verbinding SSL vereist)
    smtp.gmail.com (aanvinken: voor deze smtp is een beveilide verbinding vereist, standaard smtp poort overschrijven poort 587, voor smtp-server is verifcatie vereist.

Een echt equivalent voor Outlook is Microsoft Entourage, de Mac-uitvoering van Outlook. Entourage is te koop in het pakket Office 2004 voor Mac.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.