4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rudder

Geen ethernet verbinding via Wi-Fi op laptop

Beste mensen

Mijn airport werkt goed, ik heb verbinding met mijn iphone maar kan geen verbinding maken met mijn laptop. Wanneer ik de ethernet kabel aansluit op de laptop dan heb ik wel verbinding. Deze stappen heb ik al ondernomen:

– Airport opnieuw geconfigureerd, hier krijg ik de melding: \”er is niets aangesloten op de ethernet-wan-poort.
    – Stekker van de modem uitgetrokken en na 5 min terug opgestart
    – DHCP vernieuwen

Ik heb al andere topics hierover geraadpleegd maar het werkt nog niet.

Bijdrager
    fatboysmart

Volgens de foutmelding kan de airport geen verbinding maken met het modem (ethernet kabel).
    Controleer dus goed of de kabel er goed in zit aan beide kanten, of als je die hebt probeer eens een andere ethernet kabel tussen airport en modem.

Mocht dit niet helpen, probeer de Airport dan eens helemaal naar fabrieksinstellingen te zetten… Hier een uitleg.

http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    1984

Heb je het al met een andere computer geprobeerd. Zelf heb ik ook negatieve ervaring met de nieuwere (alu) Mac.s, er stond een oudere Mac die probleemloos draadloos functioneerde, echter de nieuwe iMac had geen verbinding of viel steeds weg (uiteindelijk maar met een ethernet kabel aangesloten al is dat geen oplossing voor een laptop)

Bijdrager
    Rudder

Ik heb de Airpot gereset naar fabrieksinstellingen, maar nog steeds geen verbinding.

Volgens mij ligt het niet aan de kabel, via de iPhone heb ik wel verbinding. Dus het moet ergens aan m\’n instellingen van m\’n computer liggen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.