15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    shanna61

geen ethernet sinds el captain

Ik heb eergisteren el captain geïnstalleerd op mijn Mac Pro model eind 2013

Echter nu kan ik op onverklaarbare wijze geen toegang meer krijgen. Dit terwijl deze ethernet verbinding het 12 uur geleden nog wel deed onder hetzelfde operating system. Het ligt niet aan de kabel (gecontroleerd) Bovendien doet mijn Mac Pro 2010 het wel goed met el captain.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    shanna61

Het wordt nog gekker

Kijk net onder systeemvoorkeuren en zie ineens staan dat er bij mac 2013 ineens geen ethernetkaarten zijn geïnstalleerd?

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ga eens naar  > Systeemvoorkeuren > Netwerk en klink links onder op het plusteken. Kan je vanuit het dialoog wat dan verschijnt de ethernet aansluiting wel weer toevoegen? Kan je de ethernetkaart nog wel in Systeem Profiel zien?

Bijdrager
    shanna61

Hallo Waffle

Heb net de support afdeling van apple aan de lijn gehad. De ethernetkaart kan ik momenteel niet zien in het systeemprofiel. Het betreft geen hardware probleem. Want na het opstarten met cmd-R Werkt de ethernetverbinuing wel.

Men vermoed dat er iets is mis gegaan met de software installatie. Ben nu een reservekopie aan het maken. En wordt morgen teruggebeld.
    Waarschijnlijk een nieuwe softwareinstalatie.

Bijdrager
    shanna61

fred 44nl

Heb deze 2 dingen allebei al gedaan. Maar niets hielp. Na opstarten met Cmd-r werkte de ethernetkaart wel.

Maar wordt morgen teruggebeld. Waarschijnlijk een complete herinstallatie.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt ook – nadat de backup klaar is – OS X over de bestaande installatie heen installeren.
    als het goed is, dan raak je daarbij jouw gegevens niet kwijt.

je kunt dit doen via App Store – Aankopen.
    en dan daar El Capitan opnieuw downloaden en installeren.

heb je wel alles in Systeemoverzicht ??

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    shanna61 op 27 februari 2016

De ethernetkaart kan ik momenteel niet zien in het systeemprofiel. Het betreft geen hardware probleem. Want na het opstarten met cmd-R Werkt de ethernetverbinuing wel.

Dat kan kloppen, als je de interface uit het netwerkpaneel verwijdert dan verdwijnt deze ook uit het Systeemprofiel. Heb je mijn vorige instructies al doorgelopen? Ik vermoed dat je de interface gewoon weer even moet ‘toevoegen’.

Bijdrager
    SandsOfArrakis

Ik had sinds vanmorgen iets zeer vergelijkbaars. Tot en met gisteren liep mijn Mini perfect, maar vanochtend was ethernet compleet pleite. Bijna drie kwartier met Apple Care aan de lijn gezeten. Van alles geprobeerd. Andere ethernet kabel, Diagnose, NVRAM resets etc. Recovery mode gedraaid en weer de melding van kabel niet aangesloten.

Via wifi OS X opnieuw geïnstalleerd met behoud van mijn eigen instellingen. Weer niet werken.
    Uiteindelijk bij de netwerk instellingen in Systeemvoorkeuren een nieuwe locatie aangemaakt. Standaard instelling geen Ethernet wel wifi, nieuwe locatie wel Ethernet en Wifi.

Misschien dat het bij jou ook werkt.

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    shanna61

Dank je fred44nl

Komen nu van alle kanten berichten dat het idd een foute driver is geweest in een update. En blijkt niet te herstellen met de nieuwe driver die uit is gebracht. Enige wat nu rest is of herinstallatie of wachten tot er een oplossing komt.

Bijdrager
    Franky Mac

In deze Reddit group staan een paar oplossingen:

WARNING: Software update #031-51913 breaks Ethernet port on most Macs (BCM5701 driver) from apple

Zo te zien heb ik mazzel gehad, Apple heeft die foute kext file weer teruggetrokken voordat mijn iMac ging kijken of er updates waren.

Bijdrager
    EHRD

Ik had hetzelfde probleem (is nu opgelost ?).

Voor diegene die er nog last van hebben lees deze pagina even Apple support page voer de handelingen zoals beschreven uit en je hebt weer een goed werkende Ethernet connectie .

Sleutelbeheerder
    Night

Wel weer het zoveelste zorgelijke voorval. Je zou haast gaan denken dat de softwarecontroleurs bij Apple op vakantie zijn. Is het wifi al een drama bij sommigen, halen ze ook nog eens het ethernet onderuit!

Bijdrager
    shanna61

Problemen zijn gelukkig opgelost

Scheelt me weer een hoop werk. Alternatief was herinstallatie van de complete os. En daar werd ik niet bepaald vrolijk van toen men dit suggereerde bij de helmdesk van apple.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.