5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Thijmen96

Geen enkele boot optie werkt op MacBook

Dag allemaal,

Na vandaag een SSD (Crucial MX100) te hebben geïnstalleerd ipv de HDD in de Late 2009 MacBook (de aluminium versie) van mijn vader, krijg ik het apparaat met geen mogelijkheid aan de praat. Ik was van mening dat ik de MacBook met Command-R moest opstarten, om zo opnieuw OSX te kunnen installeren. Het enige wat ik krijg is een flikkerend icoon van een map met een vraagteken, wat volgens mijn vriend Google betekent dat het opstartmedium niet gevonden kan worden. Ik heb alle mogelijke boot options gevolgd zoals op http://support.apple.com/nl-nl/ht1533 , maar alle met hetzelfde resultaat; het flikkerende mapje met een vraagteken. Alleen opstarten met de option-toets levert mij een volledig wit scherm op waarin ik alleen met de muis over het witte vlak bewegen kan, zonder de mogelijkheid iets aan te klikken. Kan iemand mij helpen? Ik moet gewoon OSX kunnen installeren, maar weet niet hoe.

Groetjes Thijmen

Bijdrager
    Bianco

Heb je nog een andere Mac? Maak daar anders een USB-stick met Yosemite erop. (ongeveer 6 Gieg nodig). Die plug je in de Macbook, en daar kun je dan via schijfhulpprogramma de SSD formatteren en dan OSX installeren.

Bijdrager
    SunKeeper

En anders installeer je Snow Leopard vanaf de grijze DVD’s die bij de Mac horen.

Vanuit daar upgrade je naar de gewenste hogere OS X-versie indien je dat wilt.

Bijdrager
    Thijmen96

Geen van de oplossingen werkte voor mij. Ik had echter niet bedacht dat de verse SSD geformatteerd moest worden. Ik dacht dat dit vanuit het booten met schijfhulpprogramma wel zou kunnen. Mooi niet dus. Oude externe harde schijf gesloopt, sata connectoren op de nieuwe SSD aangesloten, geformatteerd via usb. Vervolgens OSX geïnstalleerd op de SSD en daarna pas in MacBook geplaatst. Het werkt nu allemaal. Toch bedankt Bianco en SunKeeper!

Bijdrager
    Bianco

Ik heb daarvoor speciaal een HD-Dockje gekocht. Nieuwe Schijven, of het nu voor mij of voor een ander is, gaan standaard even het dock in.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.