8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    silvercircle

Geen e-mails versturen na update 10.5.5

Na het updaten van 10.5.4 naar 10.5.5 kan ik na enkele dagen geen e-mails verzenden, wel ontvangen.

Bij het verzenden krijg ik de boodschap:
    Bericht kan niet worden verstuurd via de server ‘relay.skynet.be’
    Het afzenderadres ‘mijn email’ is geweigerd door de server ‘relay.skynet.be’

Wanneer ik mijn backup van 10.5.4 terug zet werkt alles weer naar behoren en als ik de combo of gewone update 10.5.5 opnieuw doe dan werkt het weer enkele dagen en het probleem begint weer van voor af aan.
    Met 10.5.4 blijft het gewoon werken.

Heeft er iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?
    Ik vind via google ed niets terug i.v.m. dit probleem.

Ik kan natuurlijk blijven werken met 10.5.4 of misschien moet ik maar eens een volledig nieuwe installatie doen maar voordat ik daar aan begin zou ik wel min of meer zeker willen zijn of het zin heeft. Het is toch wel wat werk om al je proggies en instellingen terug te zetten zoals voorheen bij een nieuwe installatie.

Mac Pro Quad 3Ghz.

Bijdrager
    Hailstorm

Volgens mij zijn de instellingen van de uitgaande servers veranderd bij 10.5.5 waardoor de poorten automatisch worden toegekend. Wellicht moet je handmatig de juiste poort van Skynet bij je SMTP-server instellen.

Bijdrager
    JoostS

Kan de bijna tot nul gereduceerde uploadsnelheid van mijn Internetverbinding ook met bovenstaand probleem te maken hebben?
    Ik heb sinds een week een uploadsnelheid van nog geen 10Kb.
    Hier tegenover staat een downloadsnelheid van 6200Kb.
    Ik heb Telfort (voorheen Tiscali) als provider.

Bijdrager
    silvercircle
    ”Hailstorm”

Volgens mij zijn de instellingen van de uitgaande servers veranderd bij 10.5.5 waardoor de poorten automatisch worden toegekend. Wellicht moet je handmatig de juiste poort van Skynet bij je SMTP-server instellen.

Daar heb ik al vanalles mee geprobeerd maar niets helpt. Trouwens, als het aan die instelling zou liggen, waarom gaat het dan enkele dagen wel en daarna niet meer?
    Misschien heeft het wel met een of andere applicatie te maken.
    Ik zal eens kijken als ik 10.5.5 opnieuw isntalleer en zo stap voor stap kijken welke applicatie eventueel verantwoordelijk is.
    Toch bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”JoostS”

Kan de bijna tot nul gereduceerde uploadsnelheid van mijn Internetverbinding ook met bovenstaand probleem te maken hebben?

Hier het zelfde (ook traag sinds een week ofzo)
    Normaal gesproken heb ik met Pando een upload snelheid van ruim 100 kB/s
    Nu zakt dat beneden de 10, met hooguit maxima’s van 60

Ik heb niet gekeken of uploaden naar b.v.b. Picasa ook trager gaat (ik heb er nooit zo opgelet hoe snel dat ging)
    Maar het is bekent dat providers P2P nog wel eens willen vertragen om bandbreedte te behouden voor andere zaken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

TS:
    Heeft geloof ik te maken met SSL en de identiteits controle instellingen

Ga naar je Mail voorkeuren, selecteer “accounts” en klik op “server instellingen” (uitgaande post)

Bijdrager
    JoostS
    ”hendrik
    ”JoostS”

Hier het zelfde (ook traag sinds een week ofzo)
    Normaal gesproken heb ik met Pando een upload snelheid van ruim 100 kB/s
    Nu zakt dat beneden de 10, met hooguit maxima’s van 60

Ik heb niet gekeken of uploaden naar b.v.b. Picasa ook trager gaat (ik heb er nooit zo opgelet hoe snel dat ging)
    Maar het is bekent dat providers P2P nog wel eens willen vertragen om bandbreedte te behouden voor andere zaken.

Heb jij soms ook Telfort (voorheen Tiscali) als provider Hendrik?

{edit OPGELOST} Het probleem met mijn uploadsnelheid is opgelost. Het was het modem. Een nieuw modem zorgt weer voor een prima uploadsnelheid!

Bijdrager
    lorre

Heeft er nu iemand al een oplossing gevonden voor het probleem met het versturen van mails?

Edit: Permissies herstellen en de cache wissen blijken het probleem te verhelpen.
    Dank aan de TS voor de oplossing!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.