6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RobertMacbook

Geen doelvolume met mijn nieuwe HDD

Beste Allemaal,

Een week geleden startte mijn macbook pro 13″ niet meer op. Ik zag een mapje met een vraagteken bij het witte scherm en hij maakte een hoop herrie, na wat onderzoek en ook die hardware test van apple kreeg ik een foutmelding die op mijn HDD sloeg. Ik kom net terug van de mycom en die hebben voor mij een nieuwe HDD 500gb Sata van westerndigital erin gezet. Ze zeiden dat ik de install dvd moest gebruiken dus die heb ik erin gestopt maar die vindt nergens mijn HDD.. ik kan niets selecteren als doelvolume… wat moet ik nu?

Bijdrager
    RobertMacbook

Bij schijfhulpprogramma komt hij trouwens ook niet tevoorschijn….

Bijdrager
    Netvictory

Ik zou terug gaan naar Mycom want als je de schijf niet kan zien in Diskutility dan is er iets vreemds aan de hand. Maakt verder niet uit of de schijf nieuw is zonder enig bestandssysteem of met, hij moet te zien zijn als hardware in het hulpprogramma.

Groet,

Hans

Bijdrager
    J-P-H

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft (weten anderen vast wel)
    maar je moet in ieder geval kijken of je een schijfje hebt gekocht met free-fall sensor.
    Want dat kan problemen opleveren.

Hoor je de schijf wel draaien?

Bijdrager
    RobertMacbook

Ten eerste bedankt voor de reacties. Helaas is het probleem niet opgelost.

Oke, nu zo goed als een week verder en er zijn wat opvallende dingen gebeurd.
    De reparateur bij de Mycom was zo vriendelijk om te kijken of de HDD die hij erin had gezet wel goed was verbonden, dit was het geval. Toen heeft hoe nog een andere HDD erin gezet ook van Western Digital, maar hij zei: van een ander type. Ook dit gaf geen optie bij doelvolume nog bij schijfhulpprogramma.

Toen heeft hij mijn eigen HDD er maar weer ingezet, en de andere (2) HDD(‘s) teruggenomen.De reparateur zei dat het dan waarschijnlijk een draadje was die aan de HDD zat en dat alleen apple dit kon maken in een service center. Nu is Apple hulp zeer duur en wil ik dit liever niet. Met mijn handen in het haar deed ik nog een laatste keer de install DVD erin. En hij gaf mijn oorspronkelijke HDD ineens wel aan. Alleen toen ik die wilde herstellen (dat was een optie) Liep het vast. hij bleef 4 uur lang aangeven dat dat controleren en herstellen nog 48 minuten ging duren. Toen heb ik hem uitgezet en hem opnieuw opgestart en toen was de HDD wéér niet te vinden bij schijfhulpprogramma, nog een keer opnieuw opgestart en toen weer wel.

Wat gaat er mis, is het misschien de install dvd die dan dwarsligt. Is het zoals de monteur zei misschien een snoertje dat kapot is en dus geen HDD meer detecteerd (maar hoe kon hij thuis dan wel weer de HDD detecteren). Hoe kan het dat als ik die install DVD op laat starten deze vast lijkt te lopen (de CD bromt ook enorm). Hebben jullie een idee, want ik wil geen 400 euro kwijt aan een Apple reparatie waar ze maar 30 minuten mee bezig zijn geweest, puur omdat zij die monopoliepositie hebben bij reparaties?

Ik hoop op veel reacties en ideeen.

Alvast bedankt

Bijdrager
    J-P-H

Hoe staat het er inmiddels mee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.