11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    hpt

geen dicteren in Nederlands meer sinds 9.3

ondanks correcte instelling toetsenbord NL enz. geeft dicteren via Siri en het microfoontje op het toetsenbord teksten in het Engels…

Bijdrager
    nicj56

Staat siri op nederlands?

Bijdrager
    hpt

uiteraard,
    ik hoop dat het ‘breed’ uitgeprobeerd wordt en het een ‘echt’ probleem blijkt te zijn i.p.v. aan een individuele instelling te liggen

Geblokkeerd
    Anoniem
    hpt op 29 maart 2016

uiteraard,
    ik hoop dat het ‘breed’ uitgeprobeerd wordt en het een ‘echt’ probleem blijkt te zijn i.p.v. aan een individuele instelling te liggen

Vreemde houding heb je… Als het gewoon een instelling is die verkeerd staat is het zo opgelost.
    Maar ja, dan ben je zelf niet zo slim natuurlijk.

Bijdrager
    hpt

en… ?
    heb je het geprobeerd?
    zodat we kunnen zien of ik het ergens fout doe?
    of dat het onverhoopt echt een probleem is dat gemeld moet worden?

of speel je liever de man dan de bal?
    jammer, want dan raakt het onderwerp van de tafel.

er zijn twee manieren om ergens mee om te gaan; defensief of constructief.
    je reactie ziet er behoorlijk defensief uit.
    onterecht.
    probeer eens te dicteren en meldt dan wat er gebeurt.

Bijdrager
    nicj56

Dan rest mij nog een ding te zeggen, en klinkt stom… Het dicteren kan wel op NL staan, maar je toetsenbord is dan NL ingesteld?

Tevens, herstart het toestel eens.

Bijdrager
    Joid

Je haalt wat door elkaar: het is defensief en offensief, en constructief en deconstructief/negatief.

Waarschijnlijk gebeurt dat ook op je toestel, want het hier werkt het prima op de iPhone 6S met 9.3.

Bijdrager
    crazywarning

Zojuist geprobeerd op mijn iPhone 6s Plus en de iPhone van mijn vriendin (iPhone 6) en alles werkt zoals het hoort. Ik heb gedicteerd in Notities, Mail en Safari. Lijkt dus echt in een instelling te zitten.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Heel vreemd dat iemand kennelijk liever een echt probleem heeft dan een onjuiste instelling…???

Bijdrager
    hpt

terug gelezen en idd ongelukkig geformuleerd
    sorry
    ik hoop natuurlijk dat het mijn foute instelling is en niet een probleem dat gemeld moet worden.
    en dat blijkt zo te zijn.

inmiddels probleem teruggebracht tot twee 3e generatie iPads (3,1) die met geen mogelijkheid tot de orde geroepen kunnen worden.
    alle andere updates 9.3 apparaten functioneren zoals het hoort en staan dicteren in het Nederlands toe.
    we zoeken verder, maar het punt is in dit forum van tafel.
    de oorzaak ligt ergens hier.

Bijdrager
    hpt

om af te sluiten;
    bij alle geteste apparaten staan 3 Toetsenborden ingeschakeld in de volgorde:
    Nederlands, Engels en Emoji.
    op al deze apparaturen kan correct in het Nederlands gedicteerd worden.
    geen probleem dus
    echter één iPad staat het pas toe wanneer het Engelse toetsenbord verwijderd is.
    waarom juist deze blijft een raadsel
    maar hij wordt later dit jaar toch vervangen door een Pro…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.