12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    GoeieDag

Geen 'Diagnostische netwerkinfo' meer in High Sierra?

Ik gebruik al lang, héél lang, het hulpprogramma ‘Diagnostische netwerkinfo‘ om problemen met netwerken te diagnostiseren.
    Het was o.a. op te roepen in Systeemvoorkeuren>Netwerk onder de knop ‘Assistentie…’ en bevond zich in System/Library/CoreServices/ onder de naam Network Diagnostics.app.
    Wie weet meer over het verdwijnen van deze mooie app, en of Apple een alternatief heeft ontwikkeld?

Het gaat dus om de app met dit icoon:

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    tarun

Optie-klik op het WiFisysmbool:

Bijdrager
    GoeieDag

Ik wilde het er al bij zetten: het gaat dus niet om ‘Wifiprobleemoplossing, die voorheen ook via de knop Assistentie op te roepen was. Deze bevind zich idd nog op het systeem in /System/Library/CoreServices/Applications.
    Maar die bedoel ik dus niet.

Bijdrager
    tarun

Ah, OK. Je bedoelt dus ook niet Netwerkhulpprogramma?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Ome Kor

Is dat niet al een tijd zo? Ik zie hier bij mijn iMac met El Capitan ook alleen maar dat Netwerkhulpprogramma en Wi-Fi-probleemoplossing in /System/Library/CoreServices/Applications/

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Ome Kor.

Moderator
    Night

Heb je hem nog in je Time Machine backup?

Bijdrager
    GoeieDag

De naam zal een keer (of wat) veranderd zijn in de loop der tijd; in Sierra heet dezelfde app ‘Netwerkprobleemoplossing’, ook in de CoreServices.

Even van een Sierra Mac naar mijn High Sierra Mac gehaald; het appje werkt iig niet meer in HS. Dus ook aan een TM backup bestand heb ik dan niks.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    GoeieDag

Missen jullie dat appje dan niet?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit nodig gehad heb, moet ik zeggen. Maar ja, dat geldt ook voor allerlei andere programma’s die andere mensen misschien de hele tijd gebruiken, zoals Audio/Midi-configuratie, het VoiceOver-programma, of Garage Band, en andersom vermoed ik dat de meeste Macgebruikers niet permanent een terminalvenster open hebben staan (dat ik niet elke dag gebruik, maar vaak genoeg dat ik geen zin heb om het dicht te doen:) ).

Bijdrager
    tarun

Bij problemen met WiFi ga ik naar de interface van mijn router. Dat heeft tot nu toe voldoende hulp geboden.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zit veel op andere plekken met mijn MB, en als de internetverbinding dan slecht is (langzaam en wegvallend), kun je snel zien waar in de keten het fout gaat, en daarmee gelijk gericht actie ondernemen.

Dan zie je bv zoiets, en dan weet je waar de kink in de kabel zit:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.