7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Bianca25

geen control strip (regelbalk)

Wie kan mij helpen.
    Sinds kort heeft mijn broer een mac osx, maar hij heeft er geen regelbalk op staan, ook als je op het appeltje klikt staat er geen regelpanelen wat we wel nodig hebben om hem op het internet te krijgen.

Wat kan ik doen om deze dingen op te lossen?

HELP!!!!

:cry:

Bijdrager
    tiny

Hai Bianca,

Welkom op macosx.nl.

Hoewel je uiteindelijk zeker gaat houden van OS X, is het in het begin nog even wennen. Het is in ieder geval niet zo dat je meteen alles kunt doen als je slechts OS 9 gewend bent.

In OS X zitten alle instellingen (die vroeger in de regelpanelen zaten) in de System Preferences (of: Systeemvoorkeuren). Onderin het scherm zie je de Dock. Dit is te vergelijken met het Appeltje van vroeger. Klik op het witte icoontje met het grijze appeltje om de voorkeuren te starten.

Alles is in OS X veel logischer en overzichtelijker bij elkaar gegroepeerd. In ‘Network’ en ‘Internet’ vind je de instellingen die je nodig hebt om verbinding te kunnen maken.

Als je genoeg weet van hoe verbinding te maken en zo, zal het zo wel lukken. Anders zien we je wel weer in het forum…

Suc6!

Bijdrager
    Bianca25

Maar hoe krijg ik de regelbalk erin?

Bijdrager
    crazy ivan

Bianca,

OSX heeft geen “regelbalk”. Wel een balk onder in… Je muis even een sec. of wat onder in je scherm houden, en daar zit dat witte icoon waar Tiny het over had. Zeg maar schakelaar. Vandaar uit kun je de meeste instellingen wel aanpassen.

Verder als je applicaties wilt starten staan deze op je harde schijf in de applicatie folder… Deze kun je naar je balk slepen zodat je apps die je veel gebruikt sneller kunt vinden.

:)

Bijdrager
    mikanik

Klik linksboven op het appeltje, kies voor dock en vervolgens een plaats…
    Je kunt ook via de finder naar ‘applications’, vervolgens kies je voor ‘system preferences’.

succes!

Bijdrager
    tiny

Mocht je ‘Dotmac’ hebben of iemand kennen die het heeft, er is nu een gratis Jaguar cursus voor leden. Ze hebben ook een proefabonnement. Voor iemand die net over stapt, is dit best handig…

Bijdrager
    MacAttack

De help functie in het Apple menu bovenaan je scherm is ook zeer handig als je iets zoekt. Bevoorbeeld hoe je op het inernet geraakt. :|

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.