3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

Geen contact via airport met Telefonica XAVI 7868 wifi modem

Ik zit hier in Spanje en krijg met mijn Macbook geen contact via airport met het Telefonica XAVI 7868 AMPER wifi modem.:x Wel via ethernetkabel, maar ik wil hier natuurlijk lekker buiten wireless op het terras in het zonnetje zitten(21º) Op internet lees ik dat er meer mensen een probleem hebben, en met name als ze net een update hebben gedaan. Er is hier ook een Laptop met Vista en die doet het wel, dus ik vermoed daarom dat het te maken heeft met software, maar kan nergens op internet een oplossing vinden..

Iemand ?

Bijdrager
    P3t3r

Hola!,

Ik zit ook in Spanje…, en heb mijn macbook air aangesloten op een Orange LiveBOX WiFi
    maar helaas geen 21’C aqui…

Had in het begin ook problemen met WEP, WPA, TSK, enz. en heb een nieuwe key
    ingevoerd. Zo nu en dan moet ik WiFi in de webinterface van de LiveBox UIT/AAN vinken
    en dan werkt alles weer. (na de beroemde Spaanse stroomstoringen)

Als je meer gegevens verstrekt zoals welk encryptie je gebruikt heb ik wellicht een
    beter antwoord voor je. Sterker nog, als je je beveiliging dus WiFi encryptie UIT zet
    werkt het dan wel? zowel op je vista als osx?

Saludos!,
    P3t3r.

Bijdrager
    Macman

:D Hola! Waar zit je dan in Spanje? Ik zit in Alfaz del Pi, vlakbij Altea, Allicante. Midden-Oost zeg maar, aan de kust.
    Vandaag wederom 21º8).

Ik heb hier een macbook dual core Intel. Het modem is een XAVI 7868 AMPER wifi modem van Telefonica.
    Er is een wep-wachtwoord 128 bits wat ik invul, maar daarna krijg ik een ‘time out bij verbinding’ mededeling.

Het gekke is dat mijn iPhone wel verbinding legt, maar geen internet heeft. iPhone van mijn vader komt wel het internet op.

Weet even niet hoe ik het modem kan benaderen, misschien even een adres opzoeken van dit modem. Er ligt hier nog een linksys modem van een vorige provider, werkt nog prima, heb het even op de adsl lijn aangeslooeten, kan alleen geen contact krijgen met internet.

Misschien moeten ze bij telefonica iets resetten zodat het linksys modem wel meedoet? Ik zal ze straks even bellen als m’n vader hier weer is, mijn spaans is niet zo geweldig.

Alvast bedankt voor je reactie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.