23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

[Opgelost] geen SMS bericht van voicemail

Ik weet niet hoe lang het al aan de gang is, maar kan best al een jaar of zoiets zijn.

Ik krijg geen SMS meldingen meer op mijn iPhone X als er iets wordt ingesproken op de voicemailt.

Als test heb ik het simkaartje in een andere gsm gestoken, een oude nokia. En daar krijg ik wel een berichtje van de provider (Proximus in België) als er iets in het antwoord apparaat staat.

Ik weet niet goed of er speciale instellingen hiervoor nodig zijn in de iPhone. Ik vind er niets over. In elk geval ondersteunt Proximus geen Visual Voicemail voor zover ik weet.

Iemand enig idee?

Moderator
    Night

Normaal gesproken moet je een nummer (code) bellen om de berichten af te luisteren. Staat dat goed ingesteld?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/uw-voicemail-instellen.html

Bijdrager
    Sylvester

ja, die staat goed. Als ik dat voicemail nummer bel, hoor ik ook dat er berichten binnengekomen zijn en kan ik ze beluisteren en wissen.

Maar het probleem is dat ik vooraf geen bericht krijg dat er voicmail ingekomen is.

Verder heb ik geen persoonlijke code, die is dus niet ingesteld en hoeft volgens mij ook niet. Als je die niet hebt, zou alles zonder code moeten werken.

Bijdrager
    Sylvester

ja klopt. Zoals ik al zei ik krijg geen bericht (of SMS zoals het bij Proximus aangegeven staat) dat er een nieuwe voicemail is binnengekomen.

Deze dienst is nochtans altijd actief zoals ze zelf ook zeggen. En zoals ik ook zei werkt dit wel als ik mijn sim kaartje in een oudere GSM steek. Dan krijg ik wel een bericht als er een voicemail is binnengekomen.

Er moet dus iets mis zijn met mijn iPhone of de compatibiliteit tussen Proximus en mijn iPhone.

Moderator
    Night

Ontvang je wel SMSjes van andere mensen? (met andere woorden: is dat gedeelte wel goed ingesteld?). Misschien kun je het eens testen als je mobiele data uitschakelt.

Verder: Wat staat er bij jou in de instellingen bij voicemail? Staat er bij instellingen > Berichten soms een nummer bij ‘geblokkeerd’ of staat ‘Filter onbekende afzenders’ aangevinkt?

Bijdrager
    Sylvester

ja, voor de rest werkt alles. Gewone groene sms berichten, iMessage berichten, WhatsApp enz…

Moderator
    Night

Wat zijn jouw instellingen dan?
    (bel 1969, kies optie 3 en dan optie 4)

Bijdrager
    Sylvester

Optie 3-4 is de instelling van de vocale berichtgeving. Deze staat nu niet actief, maar heeft ook al actief gestaan. Dat verandert niets.

Om nog eens terug te komen op uw antwoord hierboven. Er staat 1 nummer geblokkeerd maar dat is een mobiel nummer van iemand.

Filter onbekende nummers staat niet aangevinkt

Bijdrager
    Shmoo

Antwoordapparaat, SMS, voicemail …. heeft iemand weer de poort van het dinosaurusreservaat open laten staan? 🙂

Bijdrager
    Sylvester

ik begrijp dit niet. Dat zijn dingen die toch nog altijd gebruikt worden!

Moderator
    Night

Gewoon negeren 😉

Ik heb nog diverse andere fora voor je afgespeurd, maar kan niets vinden wat verder nog mis kan zijn bij jou. Heb je de helpdesk van Proximus al eens benaderd met je probleem?

Bijdrager
    Sylvester

Dat is het probleem. Men denkt dat er niks mis is vermits het wel werkt op een andere GSM, weliswaar geen smartphone.

Tevens is er het probleem dat ik niet kan bellen en dat ik telkens via mijn werkgever moet voor support, vermits mijn abonnement van mijn werkgever is.

Moderator
    Night

Op dezelfde iPhone???

Bijdrager
    Sylvester

Oei, als ik mijn bericht lees komt dat fout over.

Het tweede gedeelte moet zijn:

Tevens is er het probleem dat ik geen contact kan/mag opnemen met de helpdesk van Proximus omdat het abonnement van mijn werkgever is.

Moderator
    Night

Dat is toch onzin. Waarom zou je in dat geval geen gebruik kunnen/mogen maken van de helpdesk? Daar zijn die jongens toch voor?

Bijdrager
    Sylvester

Omdat dat niet gaat. Dat is geen onzin hoor. Van het moment dat ik bel meldt men mij dat ik via de service desk van mijn eigen bedrijf moet gaan. Dat heeft een bepaalde naam, ben het even kwijt.

Moderator
    Night

Fijne aanbieder dan. Jij hebt een probleem met een dienst van Proximus en dan moet jouw bedrijf dat gaan oplossen. Omslachtig.

Bijdrager
    Sylvester

Dat is toch een bepaald professioneel abonnement voor bedrijven, is volgens mij niks nieuw. Dat bestaat al jaren, ook in Nederland.

Het is niet dat ons bedrijf dat moet oplossen, maar zij moeten contact opnemen met de helpdesk. De werknemers mogen dat niet rechtstreeks.

Moderator
    Night

Het enige wat ik je nog kan adviseren is een reset van je iPhone (zorg wel eerst dat je een complete backup maakt in iTunes). Dan kan je de iPhone wissen en geheel nieuw installeren. Dan zijn alle instellingen ook weer volgens de fabrieksstandaard. Als het dan nóg niet werkt, ligt het eerder aan de aanbieder als de iPhone, denk ik zomaar. Werkt het nu wel, dan kan je de backup terugzetten en kun je verder waar je gebleven bent.

Bijdrager
    Sylvester

Ondertussen is het opgelost. Dat éne nummer dat bij de geblokkeerde nummers stond, was het nummer van de voicemail.

Nochtans dacht ik dat ik dat zelf ooit erin had gezet. Het ziet er ook uit als een gewoon courant mobiel nummer. Je zou zeggen dat zo’n nummer geheel anders is, bv. 4 of 5 cijfers of zoiets….

Heel vreemd. Hoe komt het nummer van de voicemail nu bij de geblokkeerde nummers?

Bedankt voor de hulp

Moderator
    Night

Je zal het er toch zelf ingezet hebben. En ja, het nummer van de SMS centrale is inderdaad een heel gewoon lijkend nummer. Vandaar dat ik ook vroeg of er een nummer bij de geblokkeerden-lijst stond. Maar goed. Ik ben blij voor je dat het opgelost is en je weer gewoon berichten ontvangt wanneer je een voicemail hebt.

👍

Bijdrager
    Sylvester

Heel vreemd. Ik ken niet eens het nummer van de ‘berichtencentrale’. En als ik het zou kennen, waarom zou ik het blokkeren? Maar goed, het is opgelost

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.