6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Chantalall

Geen Berichten app (iMessage) op Mac

Goedemiddag,

Al enkele dagen ben ik opzoek naar een oplossing maar deze kan ik nergens vinden…

Via mijn iphone kan ik iMessage berichten versturen, vele van mijn kennissen met een Macbook kunnen dit ook vanaf hun Macbook.
    Deze ‘app’ Berichten heb ik niet op mijn Mac staan en kan ik ook nergens terug vinden of downloaden.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Verdult

Welke versie van OS X heb je? De app ‘Messages’ of ‘Berichten’ is geïntroduceerd in OS X 10.8 Mountain lion.
    Als je 10.7 Lion of eerder hebt zal je moeten upgraden (Mavericks is gratis) voor iMessage.

Bijdrager
    GastonM

Dat ligt waarschijnlijk, zoals Verdult zegt, aan het feit dat je een oude OS X-versie gebruikt. Als je op dit moment OS X 10.6 of hoger gebruikt, kun je via de Mac App Store gratis upgraden naar OS X 10.9, met o.a. de Berichtenapp voor iMessage. Daarnaast zijn er ook andere nieuwe functies. Houd wel in je achterhoofd dat oudere Macs de upgrade niet altijd ondersteunen, dat kun je hier controleren: http://support.apple.com/kb/HT5842?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Chantalall

Bedankt voor jullie reactie, ik heb op dit moment versie 10.7.5 dus dat zal inderdaad het probleem zijn! maar als ik de software wil updaten zegt ie dat alles al up to date is. Moet ik dat ergens anders doen?

Bijdrager
    Chantalall

Ik heb zojuist via de Appstore Mavericks aangeklikt, hij is nu aan het downloaden. Even duimen dus..

Bijdrager
    GastonM

Succes met installeren. Als je nog vragen hebt, kun je ze gerust stellen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.