6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Ceet.

Geen beheerder meer; is nu standaardaccount

Hallo allemaal,

Ik heb de MacBook Air van mijn vader overgenomen. Op zijn Air stond het beheerdersaccount genaamd Jan. Volledige naam: Jan Hogendoorn
    Via Instellingen > Gebruikers en groepen > rechtermuis op Jan heb ik de Naam en Volledige naam aangepast naar: Cathy

Nu heb ik een probleem en dat is dat dit account een Standaard account is geworden.
    Als ik nu bij mijn instellingen wil en het slotje wil ontgrendelen, moet ik de gebruikersnaam en wachtwoord van een beheerder invoeren.
    Die heb ik dus niet meer. Ik heb allerlei combinatie geprobeerd maar tevergeefs!

Ik heb hier op het forum gezocht maar een aantal topics zijn zodanig verouder dat het niet van toepassing is op High Sierra.

Heeft iemand raad? Alvast heel erg bedankt,

Bijdrager
    iMad

Je vader vragen.

Bijdrager
    hvlint

is het misschien zo dat je een account Cathy hebt toegevoegd en dat het account Jan Hogendoorn nog steeds het beheerdersaccount is?

Bijdrager
    computer space

probeer eens root met je originele beheerderswachtwoord.

Bijdrager
    Ceet.

<p class=”cite”>hvlint op 16 januari 2018 om 07:52</p>
    is het misschien zo dat je een account Cathy hebt toegevoegd en dat het account Jan Hogendoorn nog steeds het beheerdersaccount is?

Hallo hvlint,

Nee ik heb het beheerdersaccount Jan hernoemd naar Cathy. Toen ik het hernoemde is het dus een standaard account geworden.
    Zie printscreen in de bijlage.

@ computer space  als ik root en origineel wachtwoord gebruik, werkt helaas niet. Dit heb ik 3 keer achter elkaar geprobeerd.

Ook zo vreemd dat als ik bepaalde apps open, bijvoorbeeld Excel, het logootje van het programma niet in het dock zichtbaar is, zie printscreen.
    Dit is sinds het gebeuren dat het beheerdersaccount is gewijzigd naar standaardaccount.

Bijdrager
    hvlint

in dat geval kun je even kijken naar het volgende linkje.

https://www.cnet.com/news/tackling-missing-administrative-privileges-for-all-admin-accounts/

dat wil zeggen, er vanuit gaande dat je de terminal weet te vinden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.