11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    2910sjef

Geen beeld met een Apple tv

Wie kan me helpen?
    Ik zal eerst de situatie beschrijven.
    Een imac met itunes, waaraan een timecapsule( kabel) hangt en via ethernet kabel ook een apple tv (ATV) met een remote. Aan de ATV hangt een TV , in dit geval een B& O Beovison 10, daarbij 4 airports verdeeld door het huis.
    Itunes is zo ingesteld dat de bilbliotheek in itunes naar de ATV wordt gestreamd 1 op 1copy.

Ik heb wel een probleem.
    1. ik krijg de apple remote niet gekoppeld aan aan de apple tv, als ik de 220v van de apple tv afhaal en daarna weer aansluit , zie ik ± 2 minuten het menu, waarin niet inkom, ik heb echt alles al geprobeerd.
    Daarna verschijnen er in willekeurige volgorde foto’s over scherm als screensaver , foto’s zijn de foto’s die op de apple tv staan.
    Ik kan dus niet in het menu om de foto’s en film te streamen, echt een raadsel !! Daarnaast zou het moeten kunnen, als er een nummer afgespeeld wordt via itunes, dat de “cd hoes ” op het beeldscherm verschjnt van de tv , ook dat gebeurd niet. De ATV laat zich niet benaderen.

2.Ik kan zowel via de Ipad als de ipone4 , via applicatie “remote ” itunes streamen, geen probleem. Itunes moet hierbij op de Imac wel aanstaan.
    Is het mogelijk om de muziek op de ATV via ipad/iphone aan testuren zonder dat daarbij de Imac met itunes aan moet staan ? misschien een domme vraag, ik stel ‘m toch.

Vriendelijke groet, Sjef [email protected]

Bijdrager
    064harry

Het (ont)koppelen van de Remote Control doe je zo:

AppleTips.nl

En heb je de 1e of de 2e gen. ATV?

Volgens mij is je 2e punt niet mogelijk omdat jij via iPad of iPhone de iTunesbibliotheek van je iMac wilt aansturen terwijl die niet aan is.
    Wel kun je via de iPad of iPhone de muziek of films streamen naar je ATV die op het betreffende device staan.

Bijdrager
    2910sjef

Beste Harry,

bedankt voor de apple tips, straks meteen proberen.

ik heb een ATV 1e gen.

punt 2. ook niet als de complte itunes bibliotheek op de ATV staat, hij funtioneert dan toch als “harde schijf” ? Dan ook niet te benaderen met apple remote ?

gr, Sjef.

Bijdrager
    064harry

Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik heb de ATV2 (zonder geheugen)

Bij mij gaat dus alles vanaf mijn MacBook.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het hoort wel te werken bij de eerste generatie, ja.

Bijdrager
    2910sjef

Ga vanavod eens proberen, hou jullie op de hoogte.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    2910sjef

gisrteren bij een vriend gaan informeren.
    Deze streamed mbv Iphone4 de ATV , zonder dat de Imac aanstaat.
    Het kan dus wel, nu nog uitzoeken hoe.

Geblokkeerd
    Anoniem

> Streamen vanaf de iPhone
    Dat kan alleen via Airplay en alleen met de nieuwe ATV.

> Met de iPhone besturen en spelen vanaf de HDD
    Dat kan alleen met de oude ATV (de nieuwe heeft geen HDD)

Bijdrager
    mbrant

Heb je de functie ‘ itunes delen’ en ‘iPhoto delen’ wel aangezet? Anders zie je de bibliotheek niet op je Apple TV en kun je het ook niet afspelen.

Streamen vanaf de iPhone op iPad naar Apple TV 2 gen. gaat prima door iPod aan te zetten en dan de luispreker op ‘airtunes’ zetten.

succes.

Bijdrager
    mbrant

Streamen vanaf de iPhone of iPad naar Apple TV 2 gen. gaat prima door iPod aan te zetten en dan de luidspreker op ‘airtunes’ zetten.
    Deze zin is beter, sorry.

Bijdrager
    2910sjef

Alles doet het weer top, bedankt voor jullie hulp !!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.