8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Frabans

Geen Back-up via time capsule van iCloud Drive

Via mijn time capsule maak ik de backup van mijn MacBook Pro. Nu zie ik dat iCloud Drive niet wordt meegenomen. Dropbox en one drive wel. Wat te doen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Normaal gesproken wordt de inhoud van iCloud Drive wel degelijk meegenomen door TimeMachine. Heb je al gekeken in de lijst met weg te laten onderdelen? (Voorkeuren Time Machine en dan klikken op Opties (rechtsonder).

Bijdrager
    Frabans

Ja zeker. Daar staat hij niet bij, dus dat klopt. Als ik time machine start dan zie ik op vandaag one drive high lighted. Maar ga ik een dag terug dan verdwijnt het bureaublad en ook dus one drive.

Bijdrager
    Kwadraatje

One drive is iets anders dan iCloud Drive… Die laatste staat normaal gesproken ook niet op het bureaublad (hooguit als alias), maar wel in elk Finder venster (als je dat in Finder-voorkeuren zo hebt ingesteld).

Selecteer in Finder maar eens een van de mappen in iCloud en start dan Time Machine. Kijk wat er met die map in het verleden is gebeurd.

Je kunt trouwens ook via iCloud.com zien wat er op je iCloud Drive staat. Lijkt me stug dat die leeg is.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Kwadraatje op 12 mei 2020 om 10:46</p>
    Kijk wat er met die map in het verleden is gebeurd.

dan krijg je dit:

als ik dan op de map Pages klik, dan verschijnen daar de bestanden, die ook in iCloud drive staan.

je kunt het ook via Time Machine voorkeuren bekijken.

je kunt iCloud Drive instellen om weg te laten.

dus als je dat niet doet, dan moet icloud Drive er wel in zitten.

Bijdrager
    Frabans

Verwarring toch nog. Ik noemde one drive, maar dat moet natuurlijk i cloud drive zijn.  Sorry.

Als je vanuit de Finder naar iCloud Drive gaat en dan time Machine opstart dan kan ik inderdaad terug naar vorige data zoals Fred44nl zei. Alleen de map pages is bij mij leeg. Maar als ik even wil kijken op b.v. Dropbox en daarna naar iCloud Drive terug wil, gaat dat niet meer. Dan moet ik time Machine afsluiten en in de Finder opnieuw iCloud Drive selecteren en time machine weer opstarten. Dat is toch vreemd? Alle andere files kan ik wisselen en bekijken.

Bijdrager
    RW076

Er is wel degelijk een verschil tussen verschillende Mac OS versies en hoe ze met dit specifieke stukje omgaan.

Kijk dus even welke je hebt en hoe deze hier mee omgaat.

Persoonlijk heb ik (gechargeerd) meer vertrouwen in de schijf van iCloud dan de schijf in Time Machine. (Gebaseerd op het feit dat de een er echt een is de ander honderden zo niet duizenden)
    Dus zou ik me meer zorgen maken als ze daar niet zouden staan dan op de time machine.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Frabans op 12 mei 2020 om 16:02</p>
    Verwarring toch nog. Ik noemde one drive, maar dat moet natuurlijk i cloud drive zijn.  Sorry.

Als je vanuit de Finder naar iCloud Drive gaat en dan time Machine opstart dan kan ik inderdaad terug naar vorige data zoals Fred44nl zei. Alleen de map pages is bij mij leeg. Maar als ik even wil kijken op b.v. Dropbox en daarna naar iCloud Drive terug wil, gaat dat niet meer. Dan moet ik time Machine afsluiten en in de Finder opnieuw iCloud Drive selecteren en time machine weer opstarten. Dat is toch vreemd? Alle andere files kan ik wisselen en bekijken.

Uhm, ja… Dat zal allemaal wel. Maar dat betekent nog niet dat er geen backups van de iCloud Drive worden gemaakt. Dus we dwalen nu wel heel erg van je oorspronkelijke vraag af. Als switchen naar Dropbox de iCloud-bestanden in TM tijdelijk doet verdwijnen, dan zal daar ergens het ‘probleem’ wel zitten. Gewoon niet doen dus. Ik zou er geen seconde van wakker liggen. 😴

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.