17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    brulkjaer

[Opgelost] Geen automatische handtekening meer te plaatsen

Sinds de upgrade naar MacOs 10.14 zijn mijn handtekeningen niet meer onder een nieuwe mail te plaatsen.

Ze staan wel ingesteld bij de voorkeuren van Mail, maar bij een nieuwe mail kan ik ze niet kiezen.

Hoe krijg ik dat weer ingesteld?

Bijdrager
    McPim

Zie plaatje: staan je handtekeningen onder ‘all signatures’ ook in het desbetreffende email account? Anders moet je ze even daarheen slepen.

Bijdrager
    brulkjaer

Jazeker,

zie plaatje:

Bijdrager
    McPim

Ok, dan is de volgende vraag of je bij het opstellen van een nieuwe email als ‘from’ account Google of B&A Audio hebt geselecteerd? En niet een van die andere?

En als dat het niet is kan het helpen je handtekening even uit beide accounts te halen (met het minnetje in het geselecteerde account, ze bijven in ‘Alle handtekeningen’ staan) en daarna weer terug te slepen.

Bijdrager
    brulkjaer

Ik heb uiteraard bij het aanmaken van een nieuwe mail, het juiste account geselecteerd.

Ook even verwijderen van de handtekening helpt niet.

Ik heb ook in de bibliotheek de map ‘signatures’ al verwijderd, maar ook dat helpt niet.

Bijdrager
    McPim

Dan wordt het langzaamaan bijzonder, dat probleem van jou 😉.. Een standaard handtekening selecteren voor het account (met ‘Kies handtekening’ in jouw eerste plaatje), werkt die functie wel en verschijnt die dan ook automatisch in een nieuwe email? En uiteraard heb je je Mac al eens herstart.

Bijdrager
    brulkjaer

Het wordt nog vreemder:

Als ik het doe met mijn gmail-account werkt het wel, maar met mijn bna-account werkt het niet.

Bijdrager
    McPim

Het lijkt alsof er iets mis is met de koppeling tussen je handtekenigen en de accounts. Dat gaat via UUID’s in een .plist bestand. Hier staat daar iets over in de laatste alinea. Probleem is dat dat folderpad in Mojave niet meer hetzelfde is. In de map …/Mail/V6/MailData/Signatures/ staan nu wel 2 .plist bestanden ‘AccountsMap.plist’ en ‘AllSignatures.plist’ die hiermee te maken hebben. Is dat de map die je al helemaal verwijderd had, inclusief die .plist files?

Bijdrager
    McPim

brulkjaer op 17 januari 2019 om 14:00
    Als ik het doe met mijn gmail-account werkt het wel, maar met mijn bna-account werkt het niet.

Dat zou kloppen met je plaatje, want in je Bna account staat geen handtekening, wel in je B&A en Google account…

Bijdrager
    GoeieDag

brulkjaer op 17 januari 2019 om 13:38
    Ik heb uiteraard bij het aanmaken van een nieuwe mail, het juiste account geselecteerd.

<– screenshot

Hmm, ik had eerder een bijdrage getypt, maar deze is weggevallen of zo.

Je zou een groter gebied in je screenshot gezet moeten hebben, want nu missen we eigenlijk cruciale informatie.

Dat uitrolmenu met een uitroepteken zegt me trouwens ook niks.

Bijdrager
    McPim

GoeieDag op 17 januari 2019 om 14:23
    Dat uitrolmenu met een uitroepteken zegt me trouwens ook niks.

Priority field.

Bijdrager
    brulkjaer

@mcpim,

1 Dat is inderdaad de map ‘signaturen’ die ik al een keer gewist heb

2 De bovenste BNA-account heeft wel een handtekening. De onderste BNA-account niet, die is disabled (was POP-account).

Bijdrager
    GoeieDag

Oh ja, dat. Dank McPim. 👍🏻

(Zou iemand dat ‘prioriteiten’ wel eens gebruiken?)

Bijdrager
    McPim

De bovenste heet B&A, jij had het over Bna vandaar mijn opmerking. Ik kan niet raden dat je met Bna de bovenste bedoelt 😌. Maar bij deze is je probleem gepromoveerd tot ‘heel bijzonder’, als die .plist bestanden ook al eens zijn verwijderd. Mijn volgende stap zou rigoreuzer zijn, je email accounts verwijderen en opnieuw instellen. Ik neem aan IMAP accounts, dus dat is op zich ook zo gebeurd. Misschien heeft iemand nog een eenvoudigere suggestie.

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>GoeieDag op 17 januari 2019 om 14:44</p>
    <p class=”cite”>(Zou iemand dat ‘prioriteiten’ wel eens gebruiken?)</p>

Ik niet in ieder geval 😁..

Bijdrager
    brulkjaer

Ik ben er uit!

@mcpim,

Jouw opmerking m.b.t. de niet geselecteerde handtekening bij een account, triggerde mij om te controleren of de beide bna-accounts niet verwisselt waren. Dat blijkt het geval te zijn!

Hartelijk dank voor het meedenken, ik heb het bijzonder gewaardeerd.

Bijdrager
    McPim

Tadaa! 🥳

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.