3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    B_Town_Hummel

Geen audio / verkeerde audio spoor bij afspelen video in iTunes

Ik heb een vreemd probleem in iTunes. Bij al mijn films en series doet zich het volgende probleem voor: ik hoor alleen het tweede audiospoor (bij series bv alleen de ‘lachband’, bij films alleen de muziek en geluidseffecten) als ik video’s in iTunes afspeel. Het lijkt niet aan het bestand te liggen, als ik deze via mijn Apple TV afspeel werkt alles naar behoren. Vanaf mijn iPad mini streamen resulteert in helemaal geen geluid, afspelen op de iMac alleen een ander audio spoor. Ik vermoed dat het iets heeft te maken met Dolby audio? Zoeken (Google) op dit probleem leert dat er ergens een instelling zou moeten zijn om altijd Stereo af te spelen ipv Dolby Surround maar ik vind deze instellingen niet in iTunes (11.0.4). Bij afspelen van de filmbestanden met QuickTime of VLC geen probleem.

Ik heb het probleem pas sinds een week of twee, ik weet even niet meer of dit zich bv sinds een update van iTunes voordoet.

Wie weet hier een oplossing voor? Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    cids
    Bijdrager
    B_Town_Hummel

Dank voor je tip, maar daar lag het niet aan.

Het was me niet direct opgevallen maar het lag aan de bestanden met ac3 audio. Na nogmaals op dit forum te zoeken kwam ik erachter dat Perian wel eens de boosdoener zou kunnen zijn, en dat was ook zo! Opgelost!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.