11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

Geen albumart in iTunes

Hoi beste mensen,
    Ik heb nooit problemen met het toevoegen van albumart in iTunes, maar bij de cd “Oh Mercy” van Bob Dylan loopt het mis. De originele bestanden waren .FLAC, maar die heb ik kunnen omzetten naar .wav bestanden via het programma iTunes to FLAC. Ook via de widget “AlbumArt” lukt het me niet.

Heeft er iemand enig idee wat de oplossing is voor dit probleem.
    Bedankt

Bijdrager
    Nietzman

wav doet niet aan albumart.

Bijdrager
    Hanhart

Oh….
    Bedankt! :mrgreen:

Bijdrager
    nookie

Volgens mij ook niet aan de rest van de ID-tags.

Bijdrager
    Hanhart

Ja, je kan ook geen songtekst toevoegen.
    Neemt niet weg dat het een heerlijk album is. :D

Bijdrager
    nookie

mp3-en dus!

Inactief
    Anoniem

Hoezo de boel converteren naar WAV en niet Apple Lossless? Mijn gehele bibliotheek is voorzien van tags + covers en bestaat compleet uit Apple Lossless met als source FLAC. Later zou je dit altijd nog terug kunnen zetten naar FLAC.

Bijdrager
    Hanhart

Nou, ik weet eigenlijk heel weinig van audio. :oops:
    Ik kon de bestanden niet importeren, dus heb ik maar een converter gezocht.:)
    Is er een andere manier dan?

– Han

Bijdrager
    nookie
    ”diotav”

Hoezo de boel converteren naar WAV en niet Apple Lossless? Mijn gehele bibliotheek is voorzien van tags + covers en bestaat compleet uit Apple Lossless met als source FLAC. Later zou je dit altijd nog terug kunnen zetten naar FLAC.

Maak eens een nieuwe account aan, open iTunes en sleep daar eens de Apple Losless files eens in.
    Blijf je de ID-tags zien, of veranderen de tracks in: track 1, trackt 2 enz?
    Ik dacht dat de ID-tags niet meegevoerd worden in apple Losless en FLAC files, maar ik kan het verkeerd hebben.

Hoe groot is jouw bibliotheek?
    Als ik alles in Apple Losless zou hebben gezet of alles in FLAC, dan had ik een kamer extra moeten hebben voor al mijn externe harde schijven. Ik heb toendertijd de keuze gemaakt, dat ik alles converteer naar mp3, wel de hoogste kwaliteit.

Inactief
    Anoniem

Mijn gehele bibliotheek ligt momenteel op zo’n 80GB ofwel 186 albums. Of de FLAC-files getagged zijn weet ik niet zeker omdat ik ze direct converteer naar Apple Lossless. In 80 procent van de gevallen zijn mijn Apple Lossless files al voorzien van correcte tags wat er op kan duiden dat dit ook prima met FLAC kan. Persoonlijk gebruik ik dan ook XLD of Max om FLAC om te zetten naar Apple Lossless.

[size=9:a2329c066e]Mijn library is niet zo heel groot omdat ik heel selectief download..[/size:a2329c066e]

Bijdrager
    Hanhart

Bedankt voor de info.:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.