18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    rudi010

Geen Airplay op iPad2 (?)

Het is raar, maar sinds de automatische update van iTunes op m’n iMac afgelopen zaterdag kan ik met geen mogelijkheid meer via mn iPad2 mijn iTunes bibliotheek besturen. Voorheen werkte alles perfect! iMac aan, Apple TV2 aan: iPad2 om via de Muziek-app lekker te luisteren via de HiFi-set waarop ATV2 is aangesloten. Ik heb alles al geprobeerd. WiFi staat aan, Thuisdeling staat aan (op alle apparaten zelfde ID), alle apparaten uitgezet en opnieuw opgestart. Niks helpt!

Als ik iPad2 aan heb dan is zelfs in de YouTube app geen symbool voor Airplay meer te vinden!. Als ik vanaf iTunes op mn iMac een nummer opstart en via Airplay naar mn Apple TV2 stuur, geen probleem, dat werkt perefct. Ik kan alleen de iPad2 dus niet meer gebruiken voor besturing. Zelfs de Remote app voor de ATV2 kan geen verbinding meer leggen.

Wat zie ik over het hoofd hier? Iemand een hulp?

dank
    Rudi

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je de iPad al eens opnieuw opgestart d.m.v. het lang indrukken van beide knoppen?
    Hou zowel de knop voorop als bovenop tegelijk ingedrukt, net zolang tot het apple logo verschijnt (ong. 10-15 seconden).

Bijdrager
    rudi010

ow? ok…die optie heb ik nog niet geprobeerd. wel gewoon aan/uit. als dat geen kwaad kan dan is het de moeite waard:P

Bijdrager
    fatboysmart

Kan geen kwaad… er wordt niets gewist of zo. Let er wel op dat je de knoppen niet loslaat voordat je het apple logotje te zien krijgt. Het opstarten duurt wat langer dan normaal (cold boot). Hopelijk helpt het.

Bijdrager
    rudi010

Ga ik straks doen als ik thuiskom! Post hier het resultaat zeker!
    Had erover gedacht, moet iets mis zijn met ipad…iMac en Apple TV werkt wel via Airplay. Maar vind het alleen zo raar dat het ‘plotseling’ is ontstaan nadat iTunes is geupdate op de Mac. Dat staat geheel los van iPad lijtk me. Ik kan nog niet goed doorgronden waarom zoiets ontstaat.

Bijdrager
    rudi010

Jammer, die optie geeft geen resultaat. Blijkbaar heeft mn ipad ervoor gekozen om Airplay-loos door het leven te gaan. Balen. Was net zo’n leuke feature om vanaf je ipad je itunes bibliotheek te beluisteren.
    Hopelijk komen er nog andere suggesties hier:-)

Bijdrager
    fatboysmart

Ik neem aan dat je je WiFi router al eens gereset hebt?

Zo ja, dan is de iPad herstellen in iTunes de volgende stap…. Wel eerst even synchroniseren met iTunes.
    Wat je ook kan doen is even wachten op de 5.1 update die er volgens mij zeer binnenkort aankomt. Misschien is het probleem dan verholpen.

Bijdrager
    rudi010

Sjonge jonge…ik heb ergens overheen gekeken. Echt simpel! Mijn TimeCapsule zend twee wifi signalen uit. Het netwerk waar ik de mac en atv heb hangen en een gastennetwerk. Blijkt mn ipad te zijn verschoven naar de wifi voor gasten. Tja, duhh, dan zit je dus duidelijk niet in hetzelfde netwerk. Dus, de simpele oplossing is: de ipad bij instellingen even in hetzelfde wifi netwerk als de rest gehangen…voila! Direct verschijnt het airplay symbool en heb ik de bibliotheken weer beschikbaar.

Excuus voor de tijd. Maar toch, deze gaat me nooit meer overkomen. Hopelijk hebben toekomstige ‘zoekers’ wat aan dit bericht!

@fatboysmart: bedankt voor je ondersteuning!

Groet,
    Rudi

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb nog even verder gegoogled, en jouw probleem komt vaker voor.
    Voor zover ik kan zien zit het probleem zelden in de iPad, maar meestal in de WiFi router.

Het zou ook kunnen dat je iPad op het Gast netwerk is ingelogd, en de rest op het gewone netwerk. Dan kunnen ze elkaar ook niet ‘zien’, en heb je dus geen Airplay.

Bijdrager
    fatboysmart

Ah lol… je was me net voor met je reactie… toch het gast netwerk probleem.
    Het is opgelost in ieder geval.

Succes!

Bijdrager
    rudi010

:-). Geweldig he….was een ingeving! Niet meest voor de hand liggende. Of eigenlijk juist wel hihihih….nou, weer wat geleerd dus!

Bijdrager
    EEDEEJEE

Even zien of het nog zin heeft hier verder op in te gaan.

Ik heb op mijn iPad Air2 géén Airplay, enkel Airdrop of is er iets mis. (Onlangs nog helemaal gereset en alles opnieuw er op gezet maar voordien vond ik ook geen Airplay.

Bijdrager
    bcgraaf

@EEDEEJEE Je heb wel een airplay ontvanger in huis ?? zoals speakers of een  TV ?? als je die niet heb zie je ook geen airplay icoon op je scherm.

Bijdrager
    EEDEEJEE

Ach zo, ik dacht dat dit zou marcheren van mijn iPad naar mijn iMac.
    Pech dus.

Vriendelijk bedankt bcgraaf.

Bijdrager
    Afroman

Nee, je hebt een media apparaat (televisie, speakers,Apple TV of speakers met een AirPort Express) die dat signaal kan maken. Je kan van je iPad, iPhone, of Mac wel naar een van die apparaten streamen, onderling of andersom niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of… je maakt je Mac software-matig Airplay-compatible.

http://www.airsquirrels.com/reflector/

Bijdrager
    EEDEEJEE

Haha, KarelWillem, uw avatar doet me altijd denken aan professor Adhemar, super intelligent zoontje van Nero. In plaats van dit leuke meisjeskopje had het kopje van Adhemar u zeker niet misstaan als avatar.
    Tussen haakjes: is er iets wat u niet weet?
    Bedankt, het is mij ondertussen al gelukt.

Bijdrager
    KarelWillem
    EEDEEJEE op 15 maart 2016

…Tussen haakjes: is er iets wat u niet weet?…

Je moest eens weten.;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.