9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    GForce85

Geen activeerbare bestandssystemen

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik had wat problemen met installeren van Snow Leopard dus heb van mijn harde schijf een dmg gemaakt en hem daarna geformatteerd en toen een schone installatie van Snow Leopard gedaan. Als ik nu de dmg op mijn externe harde schijf wil open om mijn bestanden terug te zetten krijg ik de melding: geen activeerbare bestandssystemen. Wil dit zeggen dat ik deze dmg nooit meer kan openen? Al mijn bestanden zitten er in.

Please help!

Bijdrager
    computer space

Kun je m ook niet dubbelklikken met gewone Leopard op je compu?
    En je hebt toch een backup van je bestanden? Komaan mensen, je bestanden verplaatsen is NIET backuppen. Dan zou je namelijk je alles 2x moeten hebben! Nog een extra HD kopen dus!
    Volgende keer geen DMG maken, maar met CarbonCopyCloner o.i.d. gewoon een bootbare kopie op een externe schijf maken. Kun je er zelfs van opstarten.
    Andere dingen om in het ergste geval te proberen:
    DMG op stuffit expander gooien
    DMG op FileJuicer gooien.

Bijdrager
    Oppie

Een DMG van de hele HD, incl. de Systeemmap?
    Of van enkel de thuismap?

Bijdrager
    GForce85

van de root

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    ronald

ik vrees dat ik geen goed nieuws heb

ik heb dat een tijd geleden ook eens gehad.
    redelijk wat tijd met apple aan de telefoon gezeten maar was niet te herstellen.
    waarom het niet kon worden teruggezet is nog steeds een raadsel.

uiteindelijk alles op nieuw geïnstalleerd.
    gelukkig had ik wel op een extra schijf mijn bestanden staan.

was alleen even behoorlijk wat werk.

succes.

”Willem

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik had wat problemen met installeren van Snow Leopard dus heb van mijn harde schijf een dmg gemaakt en hem daarna geformatteerd en toen een schone installatie van Snow Leopard gedaan. Als ik nu de dmg op mijn externe harde schijf wil open om mijn bestanden terug te zetten krijg ik de melding: geen activeerbare bestandssystemen. Wil dit zeggen dat ik deze dmg nooit meer kan openen? Al mijn bestanden zitten er in.

Please help!

Bijdrager
    GForce85

Hoe werkt zo’n dmg eigenlijk? die data zit er toch gewoon in moet er toch ook uit te halen zijn…

Bijdrager
    computer space

Met Filejuicer is er wel een deel uit te halen (jpegs, tiffs, pdf’s, teksten), maar verder houdt het op.
    Misschien dat Stuffit m wil uitpakken.
    Alleen als het een encrypted dmg is, wordt het wel heel lastig.

Bijdrager
    arri

Misschien kun je proberen om met Disk Utility de image te Converten. Bijvoorbeeld naar een uncompressed formaat.

Een andere optie is misschien om te proberen de image te Restoren naar een andere/lege harde schijf?

.. zomaar idee├źn, dingen die ik zelf zou proberen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.