13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    imruben

Geen actie ondernemen bij sluiten deksel Macbook Pro

Is het mogelijk dat de Macbook geen actie onderneemt als je de deksel sluit?
    Ik vond het zelf wel erg handig bij m’n Windows die ik eerst had:)

Bijdrager
    SanderTreur

Ik raad het je niet aan. Wat is het probleem? Hij is toch zo weer aan? Check dit topic anders even: http://www.onemorething.nl/community/topic/slaapstand-4

Moderator
    Mac Daddy

Waarvoor wil je het? Omdat je een extern scherm eraan hebt? Je kan dat je MBP sluiten en wanneer ie in slaap is met je je externe tb wakker maken. Zo kan je met dichte MBP verder werken op je externe scherm.
    De actie dat ie in slaap valt als je hem dichtdoet, kan je niet uitzetten.

Bijdrager
    imruben

Ik vind het gewoon handig als ik hem even moet verplaatsen, niet voor langere tijd;)
    Hij is inderdaad zo weer aan, dat is het probleem niet, maar ik vind het ook wel handig als alles (muziek etc.) gewoon door blijft gaan:)

Maar als het niet kan, jammer dan… bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    tarun

Ja, daar kan je wat aan doen. Als je een extern scherm hebt dat je alleen aan wilt hebben dan kan dat als er ook een extern toetsenbord en muis aan hangen, zie deze beschrijving bij Apple Support.

Je kan ook InsomniaX installeren.

Edit: De nieuwe InsomniaX (v1.3.5 en hoger) werkt niet meer bij mij. Dus schroef ik gewoon de helderheid terug naar nul en laat de MBP open staan.

Moderator
    Mac Daddy

En verplaatsen met deksel open, is te lastig?

InsomniaX raad ik sterk af. Dit soort programma’s kunnen meer kwaad dan goed doen. Zeker als je hem in je tas wilt stoppen om mee te reizen en InsomniaX zorgt ervoor dat ie aanblijft. Dan wordt zo’n machine veel te warm en dat is zeker niet goed.

Bijdrager
    imruben

Nee, het is niet lastig, maar als het zou kunnen, is het wel handig;)
    Blijkbaar niet dus.

Bijdrager
    tarun
    Mac op 20 februari 2012

En verplaatsen met deksel open, is te lastig?

InsomniaX raad ik sterk af. Dit soort programma\’s kunnen meer kwaad dan goed doen. Zeker als je hem in je tas wilt stoppen om mee te reizen en InsomniaX zorgt ervoor dat ie aanblijft. Dan wordt zo\’n machine veel te warm en dat is zeker niet goed.
    Ik gebruik InsomniaX alleen tijdens het kijken naar een film op TV. Na het kijken stop ik InsomniaX weer. Bevalt me prima.

Bijdrager
    nebilem

Bij mn Windows kan het anders wel. Raar dat het niet kan…

Bijdrager
    Hansi2124

Windows is geen Mac. Maar dat wist je toch wel?

Bijdrager
    nebilem

Conclusie Mac is beter?

Bijdrager
    Hansi2124

In ieder geval anders.:wink:

Bijdrager
    imruben

Oke, ik vind Mac nu wel beter, nu ik er mee werk, maar ik vond het toch wel een handige functie…
    Er zijn toch wel meer overeenkomsten tussen mac en pc?!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.