11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Geen A-Akkoord

Als ik OSX opstart kreeg ik in het begin een a-akkoord te horen..Maar nu niet meer. Waar kan ik ‘m weer aan zetten?

Bijdrager
    formulefan

je bedoelt de boing?

Moderator
    Koen van Tongeren

Staat je systeemvolume misschien uit?

Bijdrager
    The JM

Een boing is het niet echt:P Maar denk wel dat je hetzelfde bedoelt;) Gewoon dat geluid wat je hoort als je de mac aanzet.

Mijn systeemvolume staat aan. Wacht, ik denk nu ergens aan; ik heb m’n macbook aan een versterker hangen omdat ik beter geluid wil, kan het daar aan liggen?

Kom ik zo achter denk ik:)

Edit: Ja, nou hoor ik ‘m weer. Het lag wel aan het systeemvolume. Toen ik de mac uitzette had ik gewoon het volle volume, maar na een reboot was het volume 0. Toen heb ik het volume weer hoog gezet, en toen hoorde ik het akkoord wel.

Dus het is opgelost:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”The

Een boing is het niet echt:P Maar denk wel dat je hetzelfde bedoelt;) Gewoon dat geluid wat je hoort als je de mac aanzet.

Heet dat een A-akkoord dan?:P

”The

Mijn systeemvolume staat aan. Wacht, ik denk nu ergens aan; ik heb m’n macbook aan een versterker hangen omdat ik beter geluid wil, kan het daar aan liggen?

Als je iets aan de koptelefoonuitgang hangt, dan zal alle geluid daar naartoe gestuurd worden — staat de versterker uit, dan zal er ook geen opstartgeluid te horen zijn … Maar ergens neem ik aan dat je dat al wel weet:)

”The

Edit: Ja, nou hoor ik ‘m weer. Het lag wel aan het systeemvolume. Toen ik de mac uitzette had ik gewoon het volle volume, maar na een reboot was het volume 0. Toen heb ik het volume weer hoog gezet, en toen hoorde ik het akkoord wel.

Dat is wel een beetje vreemd, vind ik …

Bijdrager
    ijiji

Ik heb in mijn iMac (intel) altijd een snoertje van de koptelefoonuitgang naar een versterker zitten maar hoor het opstartgeluid gewoon door de speakers van de iMac.

Bijdrager
    jvr

jups, ik heb m ook aan een 2.1 setje hangen, maar de boing komt gewoon uit de normale speakers

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tijd voor een testje …

/me sluit koptelefoon op MacBook aan en drukt op Aan-knop

Hé, dat is maf, jullie hebben gelijk … met een koptelefoon in m’n MacBook hoor ik het geluid ook uit de luidsprekers van de computer komen — maar m’n iMac (G5) stuurt het opstartgeluid volgens mij wel naar de koptelefoon als die erin zit:? (D.w.z. dat deed hij voordat ik het geluid softwarematig uitzette ;))

Bijdrager
    magic-with-mac

Eigenlijk is het een C, maar dat terzijde :innocent:

Bijdrager
    Merkava

Weet iemand toevallig een wave filetje met de chime ?
    Kan ik hem op mijn windhoos als opstartgeluidje zetten. :P

Bijdrager
    magic-with-mac

Hier een mp3’tje, naar WAV overzetten is niet zo heel moeilijk.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.