9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Rw1

Geen 50 FPS in iMovie

Ik heb een Sony Camera die in 50 FPS staat ingesteld. Als ik nu in iMovie mijn film ga bewerken, dan kan ik die niet in 50 FPS opslaan. Alleen in 30 FPS. Wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    TheBigZ

Niks. Overstappen naar FCPX.

Bijdrager
    Rw1

Als ik mijn scherm opneem, dan kan ik de film wel in 60 FPS renderen. Het is toch raar dat 50 dan niet werkt? En overstappen naar Final cut pro heb ik er niet voor over. Ik vind het wel vreemd dat je het wel in 4k en 1080p 60 fps kunt opslaan, maar 1080p 50 fps niet.

Bijdrager
    Fester

Van FCX weet ik dat het eerste te editen beeld de snelheid voor de rest van de video bepaald.
    In Imovie kan ik de scene’s die ik wil vertragen apart benaderen……..

Bijdrager
    Rw1

Maar dat is niet helemaal de bedoeling @fester. De eerste scene is net als de rest van de video.

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway…. 50 fps kan je normaal niet exporteren in iMovie.

Ik geloof dat hier een work-around is te vinden:
    http://ianperegian.com/My_FZ35_38_Webpage/Edit_1080_50p_and_burn_a_disk.html

Bijdrager
    Marcel

Ik werk sinds een maand met Filmora en die kan dit gewoon. Je kan een trial [proberen wat je er van vind

https://filmora.wondershare.com

De prijs is niet zo veel en hij werkt bij mij erg stabiel

Marcel

Bijdrager
    TheBigZ
    KarelWillem op 05 maart 2017

Anyway…. 50 fps kan je normaal niet exporteren in iMovie. Ik geloof dat hier een work-around is te vinden:

Die workaround is bedoeld om 50fps te kunnen importeren in (oudere versies van) iMovie. Exporteren naar 50fps kan helaas niet in iMovie.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee? Lees het hele verhaal eens door?

For the highest quality 1080/50p to play on a computer … you need to do Share > Export using QuickTime > Movie to MPEG-4, then select the appropriate Options. Choose: File Format > MP4, Video Format > H.264, Data Rate > 28,000 kbits/sec (or change this as required), Image Size > 1920 x 1080 HD, Frame Rate > Current (to preserve the 50fps), Key Frames > Automatic.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.