21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    geefi868

geekbench resultaat macbook pro unibody (opgelost !)

Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe MacBook Pro 17″ unibody gekocht, maar ik ben me kapot geschrokken van de slechte geekbench resultaten:

MacBook Pro 17″ unibody 2,66Ghz, 4gb ram: 2301
    MacBook 2,4 unibody 2gb ram : 3148
    Mac Mini 1,66 2gb ram : 2222
    Mac Pro 2,66 (model 2009) : 8368
    witte MacBook 2.2 (model 2007) : 2923
    MacBook Pro unibody 2,88 4gb ram : 3786
    (ja sorry, ik heb er een paar)

Klopt hier iets niet of is dit magere resultaat normaal?

Bijdrager
    sven-

Die score is inderdaad ondermaats. Als je Geekbench draait, is het dan het enige programma dat draait? Check de Activeitenweergave eens, en kijk of er bepaalde processen veel van je processor vragen.

Bijdrager
    geefi868

ja, zelfs opnieuw opgestart en de 9600m videokaart geselecteerd en vanzelfsprekend op stroom. Dit mag op zich niets uitmaken, maar ja je gaat twijfelen he?

Kan de processor ook gewoon een slechte serie zijn of zo?

Bijdrager
    Pieterr

De resultaten voor de MacBook Pro (2009) lopen nogal uiteen.

Zoals je weet: statistics, benchmarks & lies.

Geniet liever van je mooie nieuwe MacBook Pro dan naar dit soort suffe getalletjes te kijken.

Bijdrager
    geefi868

ja maar het grappige is….al die resultaten tussen 2150 en 2302 zijn van mij !
    zelfs een 1.83 MacBook Pro van 2007 is sneller, dit kan toch niet ?

Bijdrager
    Pieterr

Als ik de resultaten zie voor de recente MacBook Pro’s dan lijken jouw scores inderdaad aan de lage kant…

Bijdrager
    geefi868

Ja dat bedoel ik. Ok ik weet dat er verschil tussen zit, maar dit is gewoon belachelijk lijkt mij. KAN het zo zijn dat er ergens iets niet goed en dat het bij wijze van spreken een DOA is?

gr. Wim

Bijdrager
    Pieterr

Misschien dat één van de CPU cores uitstaat?
    Er is een programma (in Xcode) waar je dat mee in kunt stellen. Ik zoek ff…

EDIT: hier: http://www.mactricksandtips.com/2008/05/disabling-cpu-cores-on-a-mac.html

Bijdrager
    geefi868

graag !

Bijdrager
    bartje

Merk je überhaupt dat je systeem langzaam is tijdens het werken?

Bijdrager
    geefi868

op dit moment heb ik nog bijna niets geinstalleerd omdat ik hem net vanmiddag heb opgehaald. Dan is het even updates installeren en eten en dan is het al avond.

Bijdrager
    sypie

Is Spotlight niet aan het indexeren? (er knippert dan een stipje in het vergrootglaasje rechts boven in je beeld)

Bijdrager
    WizArt

Inderdaad wellicht Spotlight. Of TimeMachine?

Heb je na het installeren van de Software updates de permissies al herstelt?

Tot slot eventueel de Hardware Test draaien. Misschien een hardware probleem zoals een defecte geheugenmodule.

Bijdrager
    geefi868

Hm, Spotlight misschien, als ik vanmiddag thuis ben zal ik even kijken

Bijdrager
    geefi868

spotlight is niet aan het indexeren, tevens staat TimeMachine ook nog niet aan.

Wat kan het zijn, of zit er een hardwarefout in ?

Bijdrager
    Pieterr

Had je al gekeken of beide cores aanstaan?

Bijdrager
    geefi868

nee, nog niet, ik ga het proberen, alhoewel ik ze wel zie in mijn istatpro menubalk

Bijdrager
    geefi868

Opgelost !!!

Ik had de harde schijf overgezet van mijn 15″ MacBook Pro unibody 2,8Ghz. Zodat ik meteen een clean install had voor mijn te verkopen 15″.

Het blijkt, nu ik de schijven weer heb teruggezet dat ik een geekbench score heb van 3570. Dit is gezien de iets lager geklokte processor van mijn 2,66Ghz 17″ een nette score. (de 15″ 2,8 heeft 3672)

Het blijkt dat de build van Mac OS X10.5.6 van de 15″ anders is dan de 17″
    te weten 9G55 t.o.v. 9G2141

Ik nam aan dat ze dezelfde firmware gebruikten, dit is blijkbaar niet het geval en daardoor was mijn geekbench zo belachelijk laag !

Pieterr en de rest…hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ben weer hartstikke blij.

Blijft alleen de vraag, als ik mijn harde schijf nu niet teruggewisseld had, had de 17″ dan ook echt onder de maar gepresteerd of had dat niets uitgemaakt ?

Bijdrager
    geefi868

hoe zet ik nu in het topic dat hij is opgelost ?

Bijdrager
    The JM

De eerste post bewerken, boven het vak waar je het bericht type staat het onderwerp.
    Mooi dat het opgelost is:)

Bijdrager
    geefi868

ja gelukkig wel !

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.