11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    fr3z

Geeft externe Harddisk niet weer :S

Ik heb vanmiddag heb ik een Novita 320Gb Harddisk gekocht,
    maar sinds dernet geeft hij hem niet meer weer alleen in schijfhulpprogramma?!

Op m’n Windows Vista doet hij het wel..
    Wie kan mij hierbij helpen om op m’n Mac gewoon weer in m’n harddisk te komen?!

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Dick de Roos

Geef eens wat meer info.
    Welk systeem draai je?
    Is het een FireWire HD of een USB?
    Is de HD alleen bedoeld voor de Mac, of ook voor Windows?
    Heb je de HD eerder wel op het bureaublad gezien?
    Hoe is de HD geformatteerd?
    Van die dingen dus…:roll:

Bijdrager
    mvdenberg

Waarschijnlijk is de harddisk geformatteed voor een windows systeem: ntfs.
    Als je deze schijf alleen op je mac wil gebruiken, moet je deze mbv schijfhulpprogramma opnieuw formatteren, maar dan als mac schijf.
    Als je je schijf op zowel windows als mac systemen wil gebruiken, dien je je schijf te formatteren als fat32. Let op, je zult dan meerdere partities moeten maken omdat fat32 zijn beperkingen heeft.

Let op dat er bij het formatteren gegevens (data) verloren gaan: ik weet niet of je al iets op je schijf hebt gezet via de windows machine.

Bijdrager
    iDuck

In schijfhulpprogramma –> ‘activeer schijf’ moet het (hopelijk) oplossen.

Bijdrager
    fr3z

-Mac OSX 10.4.9.
    -USB-HD.
    -Voor allebei.
    -Ja eerst wel.
    -NTFS

Bijdrager
    fr3z

En als ik hem wil activeren gebeurt er niks.:(

Bijdrager
    computer space

Ik denk niet dat het alleen NTFS is. Die moet wel degelijk mounten. Wellicht zit er een extra partitie op met voorgeinstalleerde softwarerommel. Die brengt je mac van slag.
    Advies: schijf ontdoen van alle partities met schijfhulpprogramma (hopelijk staat er nog niks op, maar dat zal wel meevallen als ie net nieuw is), 1 nieuwe partitie aanmaken als FAT 32 (DOS indeling in schijfhulpprogramma), helaas met als nadeel maximaal 4Gb per bestand.

Bijdrager
    fr3z

Ik zal ’t proberen:)

Maar moet hij dan terug komen op m’n achtergrond?!

Bijdrager
    computer space

Het kan inderdaad ook nog zijn dat externe schijven niet op het bureaublad komen. Doen andere dat wel? Dan zal je opnieuw geformateerde schijf ook zichtbaar zijn. Doen andere schijven dit reeds ook niet, dan heb je wellicht je Finder voorkeuren niet goed staan, er is er misschien al helemaal niks aan de hand. Staat de schijf wel in een los Findervenster? Of dat ook niet? Als ie nergens zichtbaar is wordt ie dat wel na herpartitioneren en formateren (beide zijn een aparte handeling).

Bijdrager
    fr3z

Ja m’n losse usb-stick en mn Ipod doet dat wel gewoon, en hoe bedoelt u los Finder venster ?

Bijdrager
    fr3z

HARDSTIKKE BEDANKT HIJ STAAT ER WEER EN IK KAN ER OOOK OP SCHRIJVEN:D !!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.