17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Gloaming

Geef je muziek een facelift

Geef je muziekbibliotheek eens een flinke albumart update.

Moderator
    Poezenbeest

Wel handig, maar totaal overbodig.

iTunes heeft deze functie namelijk gewoon ingebouwd en dat werkt even wat simpeler, omdat de coverart gewoon direct in iTunes geplaatst wordt, zonder dat je deze eerst moet opslaan of zo. Wat je nodig hebt is een account en dat kost je 1 cent aan inschrijfkosten, dus dat ze op die site erg trots zijn op hun gratis-zijn, snap ik niet zo.

Overigens gaat het bij het ophalen van coverart vaak mis doordat een artiesten- of albumnaam niet goed ingesteld staat, dus dan bereik je met dit programma ook niks. Daarnaast is de collectie van iTunes verre van volledig en moet je vaak gewoon het internet op om je coverart te verzamelen. Daar doet deze site ook niks aan.

Afijn, in de categorie ‘zinloos gemeld’ zou ik zo zeggen.

Bijdrager
    Gloaming
    ”Zerk”

iTunes heeft deze functie namelijk gewoon ingebouwd en dat werkt even wat simpeler, omdat de coverart gewoon direct in iTunes geplaatst wordt, zonder dat je deze eerst moet opslaan of zo. Wat je nodig hebt is een account en dat kost je 1 cent aan inschrijfkosten, dus dat ze op die site erg trots zijn op hun gratis-zijn, snap ik niet zo.

Overigens gaat het bij het ophalen van coverart vaak mis doordat een artiesten- of albumnaam niet goed ingesteld staat, dus dan bereik je met dit programma ook niks. Daarnaast is de collectie van iTunes verre van volledig en moet je vaak gewoon het internet op om je coverart te verzamelen. Daar doet deze site ook niks aan.

Afijn, in de categorie ‘zinloos gemeld’ zou ik zo zeggen.

Ik dacht altijd dat je het liedje via de iTunes Store moest hebben aangeschaft om albumart te downloaden.

Bijdrager
    PB

Helemaal niet totaal overbodig. Veel mensen willen wel mooie albumart, maar hebben geen iTunes Account. Daarvoor is dit een goede oplossing. En soms heb je dat naar je gevoel alles goed ingesteld staat, en als je op het pijltje naast het nummer klikt hij gewoon bij het album in de Store uitkomt, maar dat hij op een of andere manier de coverart niet wilt download. Daar geeft deze site hier een oplossing voor. Gewoon de url van het album in de store geven en klaar is kees.

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    GJB
    ”Zerk”

klinkt wel lekker tegenstrijdig…

Bijdrager
    snowman

Wel aardig maar hij vindt geen enkele cover die ik invoer hahaha

Bijdrager
    DNGizzy

Is wel handig als je de cover art uit iTunes wil bewaren als jpg ofzo..
    en werkt ook met covers uit anders stores (vb. USA)

Cool!

Moderator
    Poezenbeest

Wat ik bedoelde met ‘wel handig, maar totaal overbodig’ is dat het op zich een handige manier is, maar dat dit een oplossing is voor een niet bestaand probleem.

Geen iTunes-account hebben is -zoals ik al heb gezegd- een fluitje van letterlijk een cent en in weze kan iedereen die cent wel missen voor het makkelijk ophalen van coverart. Overigens haalt iTunes de coverart uit een centrale database, waardoor het niet uitmaakt in welk land je zit.

iTunes mist veel coverart door verkeerde albumnamen en artiestnamen, helaas kan dat op een letter of komma aankomen en soms staan er ook spelfouten in iTunes. Zo heet een bepaalde cd van Herman Finkers ‘Geen Spatander Anders’, waarin spatanders natuurlijk spatader moet zijn.

Kwestie van per nummer even opzoeken hoe iTunes het heeft staan. Bevalt het niet, dan haal je de illustratie op en verandert de naam weert terug naar de gewenste naam. Wat je er overigens aan hebt om de JPEG’s van de albums ook nog eens te bewaren…?

Je hoeft inderdaad een nummer niet aangeschaft te hebben in de iTunesStore om de illustratie op te halen… ik kan het weten, want ik heb inmiddels 2.000 illustraties uit de Store gehaald (voor slechts één cent!)

Bijdrager
    Dalike

Tja in België moet je een credit card hebben om een account aan te maken. Niet iedereen heeft zo een beesje, dus een fluitje van een cent zou ik het niet noemen;)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Leuke site, thanks!

Bijdrager
    joramb

Ik gebruik zelf een itunes scriptje om album art te zoeken die niet wordt gevonden / toegevoegd door de itunes store. Het script opent je webbrowser en zoekt op google afbeeldingen naar plaatjes van de artiest en album. Je kiest een mooie uit en sleept die naar het artwork vakje in itunes. alle geselecteerde nummers krijgen dan het gevonden plaatje.

download het scriptje hier:
    Find Album Artwork with Google v2.5
    http://dougscripts.com/itunes/scripts/scripts11.php?page=1#findalbumartwork
    [/url]

Bijdrager
    iAgree

Als je het gewoon via de itunes manier doet dan gaat ie bij meteen de hele library na, das nogal veel, is er ook een manier om binnen itunes gewoon per album te zoeken naar art work ?

Bijdrager
    bartje

Ik gebruik daar deze widget voor. Werkt prima bij mij.

Bijdrager
    n8n
    ”bartje”

Ik gebruik daar deze widget voor. Werkt prima bij mij.

Je was me voor, deze werkt inderdaad erg goed, kan ook voor meerdere nummers (dus een heel album) tegelijk en je hebt vaak keuze uit meerdere versies.

Bijdrager
    iAgree

Geweldige widget hartstikke bedankt mensen;-)

Bijdrager
    Afroman

Leuke widget inderdaad!
    Ik ben al allemaal dingen aan het voorbereiden voor mijn Macbook!:P
    Nee, maar deze site is overigens ook goed! Ik vind alles wat ik maar zoek.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.