9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    mjsmit

Gedwongen winkelnering Zeelandnet/Delta voor kijkers via Apple tv

Toen in 2016 de KNIPPR app beschikbaar kwam voor Apple TV4, wilde ik af van mijn tv abonnement van mijn kabel provider Zeelandnet/Delta.

Wanneer je je tv abonnement wil opzeggen, krijg je ook geen internetsignaal meer! Met andere woorden: Je mag alleen gebruik maken van de kabelinfrastructuur van monopolis Delta/Zeelandnet, wanneer je bij hun een tv abonnement afneemt. Dit is dus gedwongen winkelnering!

Ironisch genoeg adverteert Zeelandnet/Delta met de leus: Er is altijd een pakket dat bij jouw past!

Bijdrager
    fred44nl

je kunt bij Zeelandnet/Delta een internet-abonnement afsluiten en dan krijg je er gratis een aantal digitale TV-zenders bij.

Bijdrager
    mjsmit

Die optie heet: TV & Internet en daar betaal je dan ook voor.

Ik zat al meer dan 20 jaar bij Zeelandnet, maar ben tgv bovenstaande issue eind 2016 overgestapt naar KPN, waar ik wel enkel internet kan afnemen.
    Qua snelheid ga je in vergelijking tot kabel er dan wel op achteruit, maar het is niet anders.
    Door 2 koper telefoon draden te combineren (KPN), heb ik nu toch iets van 54 Mbit/sec.

Toch vreemd dat een kabelmonopolist dit zo mag doen. Is die infrastructuur niet voor ons allen aangelegd?

Bijdrager
    fred44nl
    mjsmit op 14 maart 2017

Toch vreemd dat een kabelmonopolist dit zo mag doen. Is die infrastructuur niet voor ons allen aangelegd?

de kabel-infrastructuur is in 1e instantie aangelegd voor TV en is eigendom van Delta/Zeelandnet.
    en daarmee kunnen ze doen wat ze willen:)
    internet is er later bijgekomen.
    en als je bijv. bij Ziggo kijkt, dan is het precies hetzelfde.

Bijdrager
    janvanes

Het lijkt me dat er binnenkort (per 1 juli?) wel het een en ander zal veranderen in Zeeland, want dat is op dit gebied met Zeelandnet/Delta nogal een buitenbeentje. De Autoriteit Consument & Markt heeft ook al jaren moeite met de marktpositie van Delta, en daarom is er nu een scheiding aangebracht tussen netbeheer en commerciƫle activiteiten, en is het energiebedrijf Delta net verkocht aan het Zweedse investeringsfonds EQT Infrastructure.

Meer informatie hierover in bijv. dit artikel in de PZC.

Bijdrager
    Pjotr

Oh nee. Alweer een algemeen nuts bedrijf verkocht aan de chinezen. (Via Zweden dan). De provincie kan een jaar Sinterklaas spelen en de begrotingsgaten dichten (of beleggen bij de IceSave) ( je weet wel, van die kleine spaarder van 100.000,- die moest worden gered van jouw eigen belastinggeld). Ik ben helemaal voor deregulering maar sommige dingen willen we niet verkopen aan het buitenland.

Nou ja. Nu dan een energiebeddrijf verkocht aan een Hedgefund. Opknippen en verder verkopen die boel. Patenten aan de Chinezen, gebouwen aan een vastgoedholding. Vervolgens een reddingplan waarbij de SP (die dan in de regering zit) graag weer belastinggeld spendeert.

Waar blijft die glasvezel eigenlijk?

Bijdrager
    Pjotr
    mjsmit op 14 maart 2017

Maak je niet ongerust. De anti-monopolie commissie zorgt ervoor dat de kabel binnenkort verkocht is aan China.

Bijdrager
    Bianco

Volgens mij is de SP tegen de verkoop van Nutsbedrijven aan het buitenland.

Bijdrager
    Pjotr

De SP is toch communistisch? China ook. Die twee zijn dikke vrienden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.