5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bushok

gedonder met aspect ratio bij titels in Final Cut Studio 2

Ik wil mijn titels (gemaakt in LiveType 2.1.4) graag in de juiste verhouding (HDV, 1920×1080 pixels) terugzien in FCS 2 (FCP 6.06).
    Maar dit lukt me niet. Ook niet als ik de ipr-bestanden de juiste (bovengenoemde) verhouding meegeef, de letters blijven iets samengedrukt.
    Tekst vanuit Adobe Photoshop (CS2 in mijn geval) is ook een drama, bestanden in 1920×1080 opgezet HDV Anamorphic 1,33 worden ook vervormd…

Heeft iemand hier een oplossing voor deze problemen. Heb gezocht hier maar niet gevonden.
    Dank!

Bijdrager
    shanna61

In Fcp de titel dubbel aanklikken, naar tabblad motion gaan en bij dissort het getal wat daar staat naar 0 zetten. Meestal staat hier iets van 33.33

Zo doe ik dit meestal. Het is niet de meest elegante manier. Maar het werkt bij mij tenminste afdoende.

Bijdrager
    bushok

Dank voor je reactie. Ook in het tabblad Motion in FCP (nadat ik een titel aanklik) staat de aspect ratio op 0…
    Als ik deze naar -10 schuif, dan lijkt het er een beetje op…raar! Dit kan toch niet de manier zijn…

Bijdrager
    bushok

Volgens mij moet ik júist -33,33 invullen bij de aspect ration in het Motion tabblad in FCP…raar!
    Dan ziet het er wel goed uit. Kromme methode, volgens mij toch weer iets met square/non-square pixels.

Bijdrager
    shanna61

klopt inderdaad bij mij staat er -33,33 en deze moet ik dan weer naar 0 schuiven om het goed te krijgen. Terwijl ik de titel instel voor 16:9.

Heeft ergens iets met sqaure en non square te maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.