10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jac00088

Gedeeltelijk back-up terug zetten Timemachine

Ik heb van mijn iMac altijd een Back-up gemaakt door middel van TimeMachine op een TimeCapsel.
    Nu is mijn iMac defect en wil ik zeer waarschijnlijk een MacBook aanschaffen.

Ik wil graag alleen de foto’s uit iPhoto terug zetten op de nieuwe laptop. Reden hiervoor is..

1. Zo houd ik een schone installatie.
    2. Er is meer ruimte in gebruik op mijn oude iMac, dan op de nieuwe MacBook beschikbaar zal zijn.

Mijn vraag.
    Is het mogelijk om alleen de foto libery terug te zetten vanuit de Timemachine back-up op de nieuwe MacBook?

Bijdrager
    makasa

Dat kan. Je moet dan de ™ backup niet terugzetten maar de ™ backup openen en de bestanden zoeken die je wil hebben en die handmatig even te kopieren naar de Mac.

Bijdrager
    jac00088

Bijdrager
    jac00088

Top. Dank je wel voor je bericht. Dit stelt me weer een beetje gerust.

Bijdrager
    bupaul

Hallo, ik heb net een nieuwe Macbook pro gekocht en wil muziek uit mijn BackUP terug halen.
    Alleen heb ik geen bevoegdheid meer.
    Weet iemand hoe ik de bevoegdheid veranderen kan zodat ik weer bij mijn muziek kan.

Bijdrager
    Brombeer

@bupaul
    Ben je als nieuwe user gestart of heb je je useraccount met de migratie-assistent over gezet?

Eventueel kun je rechtsklikken > toon info en onderaan dat venstertje staat e.e.a. over delen en bevoegdheden.

Bijdrager
    bupaul

Beste Brombeer,

De macbook is als nieuwe user gestart.
    Ik ben nu bezig om bij info onderin de bevoegdheden voor “everyone” op Lezen en schrijven te zetten.
    Ik zie nu al zeker een half uur een popUp met de tekst, Bevoegdheden toepassen op ‘Back_Up’
    De voortgangsbalk is vanaf het begin helemaal blauw.

Is dit de manier om het open te krijgen?
    Graag hoor ik het.

Bijdrager
    CyberCiska

Ik heb ook gebackupt met timemachine. En begrijp dat die elke keer alleen nieuwe dingen bijschrijft.

Maar als ik nu de bestanden eraf wil halen door gewoon de mappen te openen en ik kies bijvoorbeeld de map “Latest”. Staan daar dan we alle bestanden in (of snelkoppelingen)? Of moet ik alle datum mappen doorlopen?

Bijdrager
    fred44nl

de nieuwste versie van een document vind je in “Latest”.
    een vorige, later gewijzigde versie, kun je op datum terugzoeken.

Bijdrager
    CyberCiska

hmm dus als ik alleen mijn afbeeldingen op mijn nieuwe laptop wil, moet ik uit al die mappen de afbeeldingen zoeken, thanx

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.