3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    sysop

Gedeelde printers verbergen?

Grrrmppfh:oops:
    internet afgestruind en niets gevonden, help!:x
    Ik heb op ons netwerk een USB-printer geshared om twee OS X computers erop te laten printen.
    Helaas komen er met regelmaat gasten bij ons op het netwerk die poepleuk naar gedeelde printers zoeken en hun e-mails etc. gaan uitprinten:x :x
    Kan ik de gedeelde printer ‘verbergen’ zodat alleen de twee collega’s erop kunnen printen..?
    In [size=7:e3916f5866]Windows[/size:e3916f5866] zit zo’n optie, het zou fijn zijn als dit ook met de Mac zou kunnen…
    Iemand?

Alvast bedankt & groeten,
    René.

Bijdrager
    Yaris

Ik heb http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25362 gevonden (gaat nog wel over Mac OS X 10.2). Daarin staat:

‘To hide all the printers that are shared by other computers (which appear in the Printer List with a pink-shaded background), open Print Center preferences and deselect “Show printers connected to other computers.”

To hide printers you don’t want to use, open Print Center and deselect the checkbox in the Favorite column next to the printers in the Printer List. All the printers still appear in Print Center, but only your favorites appear in the dialogs.’

Maar als je een printer verbergt is hij volgens mij voor iedereen verborgen, ook voor jou en de twee collega’s.

Bijdrager
    sysop

Thanx Yaris:)
    …hoop doet leven:wink:
    Feit is wel dat ik niet de preferences op de “printende” computer kan (wil) aanpassen, want dat zijn nou net die gasten die binnenlopen en beginnen te printen op de eerste de beste printer die ze tegenkomen:x
    In [size=7:ce7a09073a]Windhoos[/size:ce7a09073a] zit een optie op een printque onzichtbaar te maken (iets met een dollar-teken achter de naam… dat zal toch niet geheel toevallig zijn:lol: ) waarna je de printer op gewenste computers kunt toevoegen door het netwerkpad op te geven (\pcnaamprinternaam$)
    …we blijven zoeken 8)

René.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.