11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    2manydjs

Gedeelde MP3 lijst?

Ik “deel” mijn mac met mijn 2 huisgenoten en heb ze daarom als users aangemaakt.
    Doordat we alle drie redelijk wat muziek luisteren hebben we al een flinke gedeelde MP3 map (wel één voor ons alle drie).
    Het probleem is alleen dat als bijv. ik een nieuw cdtje importeer hij niet automatisch bij de andere jongens in de library terecht komt.
    Vrij logisch natuurlijk maar ik wil dit juist wel!

Heb al eerder wat gepost op andere forums en flink gezocht naar de juiste plugin die ik tot nu toe niet heb gevonden..

Heeft iemand een oplossing??
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    mailking

volgens mij kun je drie lijsten maken van jullie 3en. Die deel je gewoon met elkaar door de aliasjes in de public map te zetten van elkaar…

In iTunes zet je die lijsten in je biep volgens mij…

Ik heb dit niet gechecked, maar lijkt mij zo logisch???

Bijdrager
    MacAttack

je moet de map waar de mp3’s moeten geplaatst worden veranderen in de voorkeuren van iTunes zo kan je ze dus automatish in die map laten terechtkomen die jullie delen

Bijdrager
    2manydjs

Mailking: Als ik dit zou doen krijg ik volgens mij alle nummers 3 keer in mijn lijst, maar ik probeer het vanmiddag wel even.

MacAttack: Dit heb ik ook wel. De MP3’s worden ook wel juist geimporteerd. Alleen worden onze Playlists niet automatisch up gedate.
    Stel mijn huisgenoot importeert een cdtje. De MP3’s komen in het goeie mapje te staan maar niet in de playlists..

Bijdrager
    MacAttack

Ik geloof dat het mogelijk is dat een bibliotheek zich update, maar ik zit nu op klote windows ik zal vanavond eens kijken

Bijdrager
    junkiesxl

je moet de map met alle mp3s in een map zetten waar je alldrie aankan en dan één itunes music library en itunes music library gebruiken, je geeft de andere gebruikers hiervan een alias en je bent gesteld.

Als nu een van de andere iets aanpast gbeurt dit ook bij de originele en dus is iedereen gelukkig, één minpunt is wel dat je de playlists van de andere twee gebruikers kwijt bent (alleen die van het originele worden bewaard) maar ja, daar zal ook wel een manier zijn om deze snel terug te maken.

Bijdrager
    2manydjs

Bedankt Junkiesxl!

Bijdrager
    junkiesxl

Is niks! laatst zelf liggen uitzoeken hoe dat nu precies in elkaar zat, maar op deze manier is het ook mogelijk om op verschillende computers dezelfde lijst te maken en zelfs alle liedjes op één computer te houden!

Nu alleen nog hopen dat Apple in iTunes 4 rendezvous gaat ondersteunen want dit zou het nog vergemakkelijken

Bijdrager
    2manydjs

Ai!
    Eerste error boodschap van itunes was niet zo moeilijk te verhelpen;
    De library stond bij de andere gebruikers op alleen lezen.
    Nadat ik dit had verandert wilde iTunes wel opstarten en muziek draaien.
    Tot na 5 minuten, dan krijg ik deze boodschap:
    “Er heeft zich een ernstige fout voorgedaan tijdens het opslaan van het bestand iTunes 3 Music Library”.
    Als ik dan op OK druk komt het er weer te staan…
    Wat doe ik fout?

Bijdrager
    junkiesxl

oei!

het eerset waar ik aan denk is dat je library nog altijd de verkeerde bevoegdheden heeft, of ben je misschien met twee gebruikers tegelijk bezig (dit kan ook wel gekke effecten hebben ).

Ik zal ns proberen te kijken of ik nog iets anders heb ingesteld maar ik denk da ik precies hetzelfde heb ingesteld als u

Bijdrager
    2manydjs

Gekke vlamen toch!
    Je mag wel tutoyeren hoor, doe ik tenslotte ook!

Maar staff staat toch echt op lezen en schrijven…
    Ik zal nog eens nieuwe aliassen aanmaken misschien helpt het.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.