18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Qmagic

Gedeelde map vanuit SL naar Lion werkt niet (als gast)

Ik kan niet vanuit een Mac met Snow Leopard naar mijn gedeelde map op de Mac met Lion kijken (als gast).
    Vanuit de Mac met Lion kan ik wel naar de gedeelde map kijken naar de Mac met SL.
    Vanuit SL kan ik wel inloggen als gebruiker, maar niet als gast. De Mac (Lion) is wel zichtbaar maar zegt dan “Geen verbinding” en verbind als… alleen als gebruiker mogelijk en niet als gast.
    Als ik op de Mac met Lion kijk zie ik dat bestandsdeling wel is ingeschakeld.

Ik kan nu dus niks naar de aflevermap vanuit de Mac met Snow Leopard naar de Mac met Lion versturen, wel andersom. Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Pasav

Staat bij Delen en dan de map van jou account op de Lion machine misschien Iedereen op geen toegang .. ?

Bijdrager
    Qmagic

Wat er nu staat is:
    Ik – lezen en schrijven
    Staff – Alleen lezen
    Iedereen – Alleen lezen

Bijdrager
    Pasav

Zelfde situatie hier, werkt wel. Heb je al geprobeerd delen aan en uit te zetten op Lion .. ? Welke versie draai je .. ? Permisie herstellen al gedraaid ?

Bijdrager
    Qmagic

op beide draai ik de laatste versie. Uit/aan zetten heeft niks geholpen. Ook al bij opties (SMB) Windows aan/uit gezet (ook al gebruik ik geen windows, viel te proberen).
    Ik zal zo eens ‘controleer bevoegdheden’ draaien.

Bijdrager
    whispering

Zit het niet in de bevoegdheden die je ingesteld hebt voor de gedeelde map?
    Misschien is het te proberen om voor ‘staff’ en ‘everyone’ ook de bevoegdheid ‘Lezen en scrijven’ in te stellen. Bij mij staan die alle drie zo ingesteld.

Bijdrager
    Qmagic

Nop, helaas. Heeft nog steeds geen (gast) verbinding.

Bijdrager
    Qmagic

Iedere setting die ik verander op SL zie ik ook meteen plaatsvinden “lezen en schijven” of “alleen schrijven (aflevermap)”. Maar wat ik ook verander op de Lion Mac, ik zie nog steeds niks vanuit mijn SL Mac.

Ik kan dus wel vanaf SL Mac verbinden via “Geregistreerde gebruiker”, dat werkt wel probleemloos, maar dat was niet de bedoeling.

Bijdrager
    whispering

Ik denk dat het in het volgende zit. In de systeemvoorkeuren op computer A schakel je de bestandsindeling in. Je kunt dan vervolgens de diverse lees en schrijfopties instellen voor de map ‘Publiek’. Vervolgens ga je op computrer B contact zoeken. Maar je zult merken dat de map waar je contact mee zoekt ‘aflevermap’ heet. Die map staat op computer A in de map Publiek. Echter, de toegangsopties voor de Publieke map gelden niet voor de aflevermap. Die moet je dus apart instellen voor deze map. Dat kun je in de finder doen. Zoek de aflevermap op en doe appeltje I. Dan kun je onder in dit venster de lees/schrijfopties instellen.
    wat je ook kunt doen is de publieke map selecteren en dan appeltje i. Helamaal onderaan zie je het tandwiel icoontje. Hier druk je op en dan selecteer je ‘Pas toe op ingesloten onderdelen.

Bijdrager
    Qmagic

Het mag nog steeds niks baten. Ik heb ook de gedeelde map weg gehaald in Lion (bij systeemvoorkeuren) en opnieuw toegevoegd, en ook uit/aan gevinkt bij finder met cmd+i op de publieke map.

Dit is wat ik vanuit SL zie (dus geen gast verbinding):

Dit is wat ik vanuit Lion zie (wel direct verbonden als gast):

Bijdrager
    whispering

En wat gebeurt er verder als je in SL op ‘verbind als’ klikt?

Bijdrager
    Qmagic

Dan krijg ik alleen de mogelijkheid om te verbinden via Geregistreerde gebruiker, optie gast verbinding zit er niet bij.

Bijdrager
    whispering

Dat is een hardnekkig probleem. Ik weet zo direct ook geen oplossing. Hier hier nog wel het een en ander zitten proberen en wat gegoogeld.

Bijdrager
    Qmagic

Op google heb ik ook nog niks als oplossing gevonden.
    Ik heb nu bijna alle vinkjes en alle instel mogelijkheden uitgeprobeerd… ik weet het even niet meer. Het lijkt mij dat ik het aan de kant van de Lion Mac moet zoeken, of moet ik het zoeken in de SL Mac die de verbinding niet ziet?

Bijdrager
    whispering

Ik ben gisterenavond nog een beetje bezig geweest en kreeg het idee dat het te maken zou kunnen hebben met diverse accounts die op het systeem staan en dat niet elk account dezelfde rechten heeft. Daarom dus diverse accounts aangemaakt op mijn computer en nu heb ik hetzelfde als jij. Het komt bij mij een beetje over alsof het systeem er wat door in de war raakt. Nu maar weer zien hoe ik het hier ook weer recht kan breien.

Bijdrager
    Qmagic

Mijn Lion Mac heeft maar 1 account en mijn SL MacBook heeft er 2.

Bijdrager
    whispering

Ik heb nog het een en ander geprobeerd, maar heb werkelijk geen idee op dit moment waar het aan zou kunnen liggen. Maar onuitstaanbaar is het wel.

Bijdrager
    Qmagic

Zal wel een bug zijn… is mij tot op heden ook nog steeds niet gelukt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.