15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    joshuaq1992

Gedeelde map in thuisnetwerk vraag.

Beste,

Ik ben sinds een paar dagen bezig met een fatsoenlijk thuisnetwerk op te stellen. Thuis hebben we een windows xp en windows 7 computer, een macbook pro, een ipad, twee iphones en ipod touch. Daar komt binnenkort een Apple Tv bij. Gisteren heb ik een Airport Extreme gekocht om alles naadloos met elkaar te laten functioneren. Ik heb een 3tb harddisk aan de airport extreme hangen. Deze kan ik perfect benaderen vanaf alle drie de computers.
    Ik wil echter ook een mapje kunnen aanmaken dat vanaf alle drie de computers te benaderen is. Een map in mijn MacBook Pro, die ik vervolgens deel met het thuis netwerk. Zodat zowel de Xp als Win 7 deze kunnen zien en kunnen bewerken.

Na een aantal keren te hebben geprobeerd krijg ik het maar niet werkende. Is er een manier om een map te creeeren op je MBP en deze vervolgens te delen met de gebruikers in je thuisnetwerk. Ik denk dat je deze gebruikers moet aanmaken op je MBP, niet? En ze vervolgens rechten geven. Hier loop ik zegmaar vast.
    Iemand die dit duidelijk op een rijtje kan zetten?

Hartelijk dank!!!

Groeten,

Josh

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    SunKeeper

Kun je niet eenvoudiger op de Windowsmachines een gedeelde map aanmaken?

Bijdrager
    TheBigZ

Op de Mac gaat het toch net zo gemakkelijk, Vinnie?

Bijdrager
    joshuaq1992

Het punt is dat ik vanaf de Windows PC’s geen rechten heb. Ik kan daar enkel lezen/posten en niet spullen verwijderen. Ik zou graag volledige beschikking, zowel vanaf de Windows als de Mac hebben.

Iemand een idee waaraan dit ligt?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de link al bekeken?

Bijdrager
    joshuaq1992

Yes, alles opgevolgd. Vanochtend ook al gedaan.

Bijdrager
    TheBigZ

En het vinkje bij SMB heb je ook aangezet?

Bijdrager
    joshuaq1992

Misschien is dat een probleem, het feit dat het zowel een XP als Win 7 is. Ik heb beide PC’s bij mijn ‘gedeeld’ gedeelte staan. In beiden heb ik een mapje waarin ik spullen kan delen. Maar het ene mapje kan enkel gezien worden door mij en de XP, en het andere door mij en Win 7
    Wat ik graag wil is dat ik een map aanmaak die zowel door de XP als Win 7 als mij gezien kan worden.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Bijdrager
    SunKeeper
    TheBigZ op 10 augustus 2012

Toch is het me nooit gelukt, mijn Mac krijg ik gewoon niet te zien, helemaal niet vindbaar. Wel lekker veilig.:lol:

Op Windows is het een paar vinkjes, en alle deuren en mappen staan open.

Bijdrager
    joshuaq1992
    SunKeeper op 10 augustus 2012

Toch is het me nooit gelukt, mijn Mac krijg ik gewoon niet te zien, helemaal niet vindbaar. Wel lekker veilig.:lol:

Op Windows is het een paar vinkjes, en alle deuren en mappen staan open.

Kun je dat stap voor stap uitleggen SunKeeper, of heb je daar een handige site voor?

Bijdrager
    joshuaq1992

SMB staat ook aan btw:)

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je accounts aangemaakt op de Mac voor de Windows gebruikers?

Bijdrager
    joshuaq1992

Heb je accounts aangemaakt op de Mac voor de Windows gebruikers?

Heb ik geprobeerd, maar weet niet direct of ik het goed heb gedaan. Kun je me dat misschien uitleggen, of een handige link posten?

Bijdrager
    joshuaq1992

Is een service zoals No-Ip een oplossing? Zat zomaar eens te kijken hoe ik mijn NAS ook fatsoenlijk op afstand zou laten kunnen werken?

Iemand hier ervaring met no-ip?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.