3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    erwinkuipers

Gedeelde functies – Delen met gezin

Hallo,

Het zal vast aan mijn zoek kwaliteiten liggen, maar ik zoek me rot op het antwoord op de volgende vraag;

Hoe kan ik instellen met wie in mijn familie groep welke functies ik wil delen, en welke niet? Ik wil graag het volgende voor elkaar krijgen:

Ik; alle gedeelde functies
    Partner: alleen Apple Music, iCloud Storage, sleutelhanger, zoek mijn iphone
    Vader: Apple Music, iCloud Storage, sleutelhanger, zoek mijn iPhone
    Moeder:

Volgens mij kun je alleen op het hoogste niveau bepalen welke functies je beschikbaar stelt en ‘erven’ de daaronder gekoppelde familie leden die functies.

Kijk ik ergens overheen hoe je dit ook op persoonsniveau kunt aanpassen?

PS: ik probeer het te managen vanaf een mac.

Gr. Erwin

Bijdrager
    IGBA

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kun je de sleutelhanger sowieso niet delen. Apple Music, iCloud Storage en Zoek iPhone wel:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

https://support.apple.com/nl-nl/HT205595

Bijdrager
    McMeller

Klopt. Je kunt je Sleutelhanger niet delen. Je kunt sinds iOS 12 en macOS Mojave wel wachtwoorden delen via AirDrop. Het wachtwoord wordt dan opgeborgen in de Sleutelhanger van de ontvanger.

Als je Delen met gezin aan zet, kun je:
    – Elkaars aangekochte apps zien en installeren, tenzij de ontwikkelaar dat weigert, maar dat gebeurt niet veel.
    – Elkaars muziek en andere iTunes-aankopen zien en afspelen.
    – Een familie-abonnement op Apple Music delen, maar je behoudt allemaal je eigen muziekbibliotheek.
    – Een abonnement op iCloud-opslag van meer dan 50GB delen, maar je behoudt allemaal je eigen iCloud Drive en iCloud-fotobibliotheek. Bestanden en foto’s zijn onderling niet zichtbaar. Je kunt ook geen limiet per persoon instellen, iedereen heeft alle ruimte, vol is vol.
    – Gebruikmaken van een gedeelde agenda, lijst met herinneringen, en een gedeelde fotostream.
    – Elkaars locatie zien, als je dat wil.
    – Elkaars apparaten opzoeken in Zoek mijn iPhone, als je dat wil, en het bijvoorbeeld laten piepen.
    – Aankopen van kinderen goed- of afkeuren.
    – Überhaupt een Apple ID voor een kind jonger dan 13 maken, zonder Delen met gezin kan dat niet.
    – Schermtijd instellen voor kinderen tot 13 jaar.
    – Betalen met één creditcard in het account van het gezinshoofd. Je kunt geen gebruik meer maken van iTunes-tegoed, of als gezinslid zelf afrekenen.

Los van Delen met gezin kun je ook:
    – Samenwerken aan bestanden en notities via iCloud.
    – Fotostreams delen.
    – Agenda’s delen, met of zonder de mogelijkheid te bewerken.

Ik vergeet vast nog wel iets, maar volgens mij zijn hiermee al jouw vragen beantwoord. En om af te sluiten met jouw zoekkwaliteiten, in principe staat hier wat Delen met gezin kan, en hier hoe je het instelt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.