7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dieuwertje

Gedeeld in finder, wat betekent dat?

Hoi allemaal!

Twee jaar geleden kocht ik een macbook. Nu ben ik sinds vandaag de blije bezitter van een Imac 20″! Leopard is nog nieuw voor mij. Mijn vraag is de volgende: ik zie in finder onder het kopje ‘gedeeld’ het volgende staan ‘got2be-ca01c3e1’. Het is volgens de info-button een PC server die verbonden is als gast. Wat betekent dit precies? Heb ik per ongeluk mijn computer ‘open’ staan? De bestandsdeling heb ik gewoon uit staan.

Dank alvast!

Bijdrager
    Pieterr

Heb je nog andere computers in huis die gebruik maken van hetzelfde (draadloze) netwerk?

Bijdrager
    Dieuwertje

Ja, het is een studentenhuis. Maar de computers van mijn huisgenoten hebben allemaal andere namen dus die kunnen het niet zijn.

Bijdrager
    Pieterr

Dat weet ik nog niet zo zeker.;-)
    Heb je al eens geprobeerd om de map te openen in de Finder?
    Ik vermoed dat één van de computers in jouw studentenhuis (een deel van) zijn harde schijf “gedeeld” heeft staan.

Bijdrager
    Dieuwertje

Je zal vast gelijk hebben :D. Maar ik hoef er niet bang voor te zijn dat iemand op de een of andere manier in m’n computer aan het rommelen is? Vind het namelijk wat vreemd dat het een PC-server is.

Bijdrager
    Pieterr

Het is eigenlijk net andersom. Eén van de computers in jouw studentenhuis staat open voor bezoekers.

Bijdrager
    Dieuwertje

Dankjewel! Ik ben weer gerustgesteld.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.