9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Gedeeld adres boek iCloud

Mijn vrouw en ik hebben beiden een eigen iCloud en een gedeelde iCloud,deze gedeelde iCloud dient voor het adressenboek synchroon te houden en de agenda’s en onze iTunes.

Dit werkt zoals het hoort op 1 ding na en dat is irritant.

Je hebt op je iPhone “Mijn contactkaart” en dat kan maar 1 naam zijn en nu mijn vrouw ook een apple watch heeft staan haar medailles onder mijn naam, tenzij ze het aanpast naar haar naamdan zijn mijn behaalde medailles haar naam…

Is hier een oplossing voor?

Bijdrager
    abbenhui

Waarschijnlijk is de enige oplossing om het adresboek niet meer te delen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat heeft Apple nog niet helemaal goed bedacht en doordacht. Ik zie geen oplossing.

Bijdrager
    Mrwhoopie

<p class=”cite”>GoeieDag op 1 mei 2020 om 20:08</p>
    Ja, dat heeft Apple nog niet helemaal goed bedacht en doordacht. Ik zie geen oplossing.

Jammer want het is ooit begonnen met een me account waar ze net dit delen als argument gebruikte : (

Bijdrager
    abbenhui

Voor wat het waard is: wij delen agenda’s op iCloud en dan ontstaat ‘jouw probleem’ niet. Dus je kunt volgens mij wel alles delen, behalve de agenda.

Is dat werkbaar?

correctie: behalve de contacten. Dank aan GoeieDag.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door abbenhui.
    Bijdrager
    GoeieDag

abbenhui op 1 mei 2020 om 23:08
    Dus je kunt volgens mij wel alles delen, behalve de agenda.

Je bedoelt “…behalve de agenda contacten”?!

Da’s dus het punt; die zijn enkel te delen op de manier zoals Mrwhoopie dat correct heeft gedaan.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik kan het altijd eens doorsturen naar Apple,maar of er dan ook iets aan gaat gebeuren?Maar alvast allen bedankt om te helpen denken, ik ben al heel bij dat ik niet iets fout deed.

Bijdrager
    HaWollie

Hallo Mrwhoopie,

Mijn vrouw en ik hebben een vergelijkbare opzet die werkt. Dus wat mij betreft is er voor jou een oplossing, maar om daar zeker van te zijn heb ik een vraag:

Op welke wijze hebben jij en je vrouw jullie eigen iPhone’s geconfigureerd? Met ieders eigen Apple ID, of met het gezamenlijke Apple ID?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door HaWollie.
    Bijdrager
    HaWollie

Oké dan…

De informatie die je hebt verstrekt maakt dat dus niet helemaal duidelijk, maar ik hoop (en daar ga ik hierbij dan ook gemakshalve vanuit) dat zowel jij als je vrouw ieder een eigen iPhone en een eigen Apple Watch hebben.

Ieders eigen iPhone moet je configureren met ieders persoonlijke iCloud account. Zo zal Mijn contactkaart ten alle tijden ieders eigen naam tonen (er van uit gaande dat de gegevens van dat iCloud account correct zijn ingevuld). Als Mijn contactkaart toch de naam van de ander aangeeft is de iPhone niet met het juiste iCloud account geconfigureerd!

Ieders eigen Apple Watch koppelen aan ieders eigen iPhone!

Op ieders eigen iPhone vervolgens het gedeelde iCloud account toevoegen via (iOS 13) Instelling > Wachtwoorden en accounts > Nieuw account > iCloud. In één van de configuratie schermen kan je kiezen welke van de 4 diensten van het (gedeelde) iCloud account je wilt gebruiken: mail, agenda contacten en/of herinneringen. De gegevens uit het gedeelde iCloud account zijn zichtbaar naast die van je persoonlijke iCloud account.

Let op! Als je in contacten een nieuw (te delen) contact aanmaakt zal deze altijd bewaard worden in je persoonlijke iCloud account. Het te delen contact verplaatsen naar het gedeelde iCloud account moet je doen in de contacten app op een Apple Mac computer waar eveneens onder Systeemvoorkeuren > Internet accounts het gedeelde iCloud account is toegevoegd.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door HaWollie.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.