6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RJM

Gecrashte HD vervangen

Beste mensen, ik heb een MBPro (Early 2011, 2,3Ghz, i5). Daarin heb ik een tijdje terug op de plaats van de HDD een SSD geĂ¯nstalleerd. De harddisk vervolgens geĂ¯nstalleerd op de plek van de optical drive. Niks aan de hand, alles liep als een zonnetje. Nu is mijn harddisk gecrashed. Deze wil ik vervangen door een andere SSD.

Vraag:
    1. kan dat?
    2. wat heb ik nodig (SSD natuurlijk, maar ook een dock/bracket?)
    3. waar vind ik de handleiding?
    4. is het het waard bij een drie jaar oude MBP?

Advies hierover is meer dan welkom. Dank alvast voor jullie moeite.

Bijdrager
    hokkie

Je huidige HD zit op de plek van de superdrive? Hier heb je destijds ook een adapter voor moeten bestellen, deze kan je gewoon weer gebruiken, toch? Wel even op de afmeting letten.

Bijdrager
    computer space

Waarom een tweede schijf? Voor opslag? Neem dan weer een schijf, veel goedkoper. Ook is de DVD bay voorzien van sata 3GB/s, dus te weinig doorvoer om een SSD echt tot zijn recht te laten komen. Ik zou er lekker een Scorpio Black van 6 tientjes in stoppen voor 750 snelle GB’s. Die haalt ongeveer 2 van de 3 GB/s.

Bijdrager
    Soulshaker

2Gb/s ? Ik denk echt niet dat die HDD aan die 250MB/s komt , eerder aan de helft daarvan.

Bijdrager
    BoniMacX

Natuurlijk is een drie jaar JONGE MBP dat nog waard!
    Vervang de gecrashte HD door een 1,5 TB HD van 100€: https://www.alternate.be/HGST/Travelstar_5K1500,_1,5_TB/html/product/1092909/?event=search

Bijdrager
    MelvinCornelissen

De scorpio’s bestaan overigens niet meer, is gewoon de black serie geworden van WD. En zitten inderdaad op ~100MB/s lees en schrijf.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.