7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Macboekje

Gecombineerde TimeMachine backup

In een Macbook Pro zit een ingebouwde SSD met systeem en programma’s; op een externe SSD staan documenten zoals tekstbestanden en foto’s.
    Kun je met TimeMachine in één keer een backup van beide maken op één en dezelfde externe harddisk of SSD?
    Bij voorbaat dank voor tips!

Bijdrager
    Buzz

ja, gaat vanzelf. Je hoeft alleen te controleren in de voorkeuren dat de disk niet uitgesloten wordt van de backup.

Bijdrager
    SunKeeper

Externe schijven worden standaard uitgesloten, dus eerst aansluiten en dan in de voorkeuren de schijf uit het lijstje halen.

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor je supersnelle reactie. Je schrijft: gaat vanzelf. Wil dat zeggen dat als de externe SSH actief is als TimeMachine wordt gestart, dat die dan automatisch wordt meegenomen? En staan daarna de beide backups afzonderlijk op het externe medium?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, klopt.

Het gaat wel mee in de routine, dus voor recentste backup dien je de schijf wel lang genoeg aangesloten te laten.

Bijdrager
    Macboekje

Jullie hebben me uitstekend geholpen, waarvoor mijn dank! Ik had nog nooit bij Opties in de TM-voorkeuren gekeken… Goede feestdagen gewenst en een goed 2017!

Bijdrager
    SunKeeper

Hetzelfde.(y)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.