6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bodevinaat

Gebruikte schijfruimte

Op m’n MacMini draait Lion Server. Twee fysieke disks, elk 500 GB, Server System Disk en Server Files Disk.
    Server System Disk geeft meldingen wegens schijfruimte. Op de disk staan de items Bibliotheek, System, Gebruikers, Gedeeld en Programma. Via Info (per map) geeft dit een totaal van ong. 20 GB. Info over de disk geeft een totaal van 480 GB?!? Ik zoek me rot waar die schijfruimte aan opgaat maar ik kan het niet vinden…. Iemand een idee?

Bijdrager
    FunkyBro

Misschien kan je wat met dit programma? Klik
    Geeft je een overzicht van alle bestanden met bijbehorende grootte.

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    SunKeeper
    Moderator
    unSOUND

Ik heb nooit begrepen wie het nou handig vind om naar een ministeck uitvoering van een Mondriaan te kijken… Dan heb ik toch liever een Finder-achtige interface waar gewoon de mappen met naam en grootte staan opgesomd.

Bijdrager
    SunKeeper

Je hoeft ook niet te kiezen, tegelijk gebruiken met WhatSize vindt ik zelf het beste beeld geven van de inhoud van een schijf.

In het visuele overzicht van GrandPerspective zie je direct de grootste blokken opvallen, dat zijn de grootste bestanden. Je kunt ook hele grote mappen hebben, maar als die kleine onderdelen hebben is ook dat zichtbaar als kleine blokjes in een groot blok. Ik kies wel altijd een ander kleurenschema, omdat het standaardschema niet duidelijk is.

WhatSize (en vergelijkbare software) geeft de mappenstructuur van de Finder weer, gesorteerd op grootte. Dat geeft een ander beeld, maar als je het van verschillende kanten bekijkt krijg je wel een volledig beeld van waar je naar op zoek bent.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.