30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    iJeroen

Gebruikte iPod nieuw in doos?

Gisteren ben ik gelukkige eigenaar geworden van een iPod Nano Black 16gb. Wat me alleen opviel, is dat het scherm van de iPod erg vet was, en dat een aantal spellen een aantal keer gespeeld waren, terwijl de iPod in een dichte doos aan me overhandigd is (gekocht bij MediaMarkt).

Is dit normaal?

Bijdrager
    Afroman

Ah bij de Media Markt wilt dat wel vaker gebeuren.
    Waarschijnlijk had jij dan een showroommodel.

Bijdrager
    WTR

als het een showroommodel is/was dan moeten ze dat ook zeggen en heb je eigenlijk kans op korting aangezien het al een gebruikte product is…
    zou ff als jij was ff langs gaan of bellen

Bijdrager
    lumpii

Doen ze wel vaker bij de mediamarkt, als iemand iets terugbrengt met een defect, krijgt de volgende klant het vrolijk weer mee.

Bijdrager
    MacTS

Zo had ik laatst een modem/router van de MM. Bleek al volledig ingesteld door iemand met een abonnement bij Het Net.

Bijdrager
    Afroman
    ”lumpii”

Doen ze wel vaker bij de mediamarkt, als iemand iets terugbrengt met een defect, krijgt de volgende klant het vrolijk weer mee.

Dat denk ik nou ook weer niet, anders had de topicstarter ook problemen. Ik denk meer ontevreden klanten.

Bijdrager
    iJeroen

Alleen had ik geen showmodel, ik had er eentje achter een glazen plaat, waar nog honderden andere nano’s lagen…

Bijdrager
    Timotees

Dan is het idd geen showmodel, maar gewoon eentje van iemand die niet tevreden was..
    Gebeurt idd veel vaker bij de mediamarkt, daarom kom ik er ook eigenlijk nooit meer….

Bijdrager
    iJeroen
    ”Timotees”

Dan is het idd geen showmodel, maar gewoon eentje van iemand die niet tevreden was..
    Gebeurt idd veel vaker bij de mediamarkt, daarom kom ik er ook eigenlijk nooit meer….

Krijg ik korting? :innocent:

Bijdrager
    Timotees

Het is altijd te proberen:P. Ik weet niet hoe de ruilvoorwaarden zijn bij de MediaMarkt, maar als je toch liever een gloednieuwe hebt, zou je ook nog je geld kunnen terugvragen, en hem ergens anders kopen..

Inactief
    Anoniem

Geld terug denk ik….:D Nee ik zou niet vertrekken voordat ik flinkse korting zou krijgen of een nieuwe.

Bijdrager
    iDelano

Wisten jullie dat dit ook gebeurd bij Macs bij de Mediamarkt? Een leuk voorbeeld hiervan is dat mensen een Mac mee krijgen in een nieuwe doos, maar… dat er dan nog foto’s op staan van de vorige gebruiker. Ben je lekker mee!

Bijdrager
    Tom Lemaire

Dat is toch gewoon triest? En wat een amateurs zeg, als je dan zo achterbaks teruggebrachte spullen weer verkoopt zou ik toch minstens ff een wipe/clean install doen. Ik vind het eerlijk gezegd redelijk absurd… zoiets doe je toch niet een in respectabele winkel? Ik koop ook gewoon altijd bij mijn eigen APR’tje, ik kom niet graag in de mediamarkt, meeste zijn net grote vliegtuig hangars met rijen dozen en elektronische troep erop. MediaMarkt; ik ben blijkbaar wel gek, en kom er niet meer…

Bijdrager
    iJeroen
    ”Tom

Ik koop ook gewoon altijd bij mijn eigen APR’tje

Laat mijn dichtstbijzijnde APR nou 3 kwartier weg zitten… :(

Bijdrager
    sven-
    ”lumpii”

:bigsmile:

Bijdrager
    Afroman
    ”iJeroen”
    ”Tom

Ik koop ook gewoon altijd bij mijn eigen APR’tje

Laat mijn dichtstbijzijnde APR nou 3 kwartier weg zitten… :(

http://www.apple.com staat recht voor je neus.:)

Anyway, als die het gewoon doet, waar ligt het probleem?

Bijdrager
    George Morel

Vergelijk het serienummer op de iPod eens met het serienummer op de doos. Zijn die überhaupt wel hetzelfde?

Dit is overigens de reden waarom ik nooit iets koop bij Saturn of Mediamarkt want het gebeurd inderdaad vaker.

Bijdrager
    iJeroen
    ”mr.x

Anyway, als die het gewoon doet, waar ligt het probleem?

Geen problemen hier, ik vroeg me alleen af of het normaal is dat mijn ‘nieuwe’ iPod al gebruikt is…

Bijdrager
    iJeroen
    ”George

Vergelijk het serienummer op de iPod eens met het serienummer op de doos. Zijn die überhaupt wel hetzelfde?

Jep, gelukkig wel…

Inactief
    Anoniem

MediaMarkt .. dat Maccers daar überhaupt heen gaan voor Apple-gerelateerde spullen?!:roll:

Bijdrager
    KarelWillem

Het is gelukkig bij alle Apple resellers een stuk beter bedoel je?

Laat me niet lachen zeg.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb er laatst bijgestaan dat mensen in de Mediamarkt terugkwamen met een telefoon waarin allerlei foto’s en liedjes zaten van een vorige gebruiker. Ze hadden ‘m net als ‘nieuw’ gekocht. En waren (terecht!) erg boos. Ook de inhoud van de doos bleek niet compleet te zijn. Het personeel zocht naar een eventueel vervangend model. Er stonden er nog zes achter glas. Die bleken ALLEMAAL niet nieuw te zijn. Niet in cellofaan verpakt, geen plastic beschermingsstickertje over beeldschermpje, sommige dozen helemaal zonder binnenwerk > het telefoontje er zomaar ingesmeten. Sommigen zonder oortelefoontje.
    Schandalig! De mensen vroegen een korting. Informeren bij de baas maar… er kon geen cent korting vanaf. Ze moesten het maar accepteren. Toch zou ik het niet zomaar pikken. Want je betaalt voor nieuw, dan moet je ook iets nieuws krijgen en niet iets dat gebruikt is. Dan moet je korting krijgen of anders klagen bij een consumentenorganisatie – of bij Radar.
    En eh….. voortaan ALTIJD naar een echte Apple dealer gaan, een premium reseller. Dan heb je zoiets nooit!

Inactief
    Anoniem
    ”MacAanZee”

Ik heb er laatst bijgestaan dat mensen in de Mediamarkt terugkwamen met een telefoon waarin allerlei foto’s en liedjes zaten van een vorige gebruiker. Ze hadden ‘m net als ‘nieuw’ gekocht. En waren (terecht!) erg boos. Ook de inhoud van de doos bleek niet compleet te zijn. Het personeel zocht naar een eventueel vervangend model. Er stonden er nog zes achter glas. Die bleken ALLEMAAL niet nieuw te zijn. Niet in cellofaan verpakt, geen plastic beschermingsstickertje over beeldschermpje, sommige dozen helemaal zonder binnenwerk > het telefoontje er zomaar ingesmeten. Sommigen zonder oortelefoontje.
    Schandalig! De mensen vroegen een korting. Informeren bij de baas maar… er kon geen cent korting vanaf. Ze moesten het maar accepteren. Toch zou ik het niet zomaar pikken. Want je betaalt voor nieuw, dan moet je ook iets nieuws krijgen en niet iets dat gebruikt is. Dan moet je korting krijgen of anders klagen bij een consumentenorganisatie – of bij Radar.
    En eh….. voortaan ALTIJD naar een echte Apple dealer gaan, een premium reseller. Dan heb je zoiets nooit!

Altijd weer heerlijk om de dag mee af te sluiten. Het is niet alleen Mediamarkt of Dixons waarover je de verhalen hoort, maar mijn vertrouwen in bedrijven zoals deze is echt gedaald.

Bijdrager
    dropshot

Ook bij de Apple store in Amerika gebeurt zoiets helaas. Een touch mee laten nemen uit Amerika. Stonden er 500 liedjes op. Sta je toch te kijken als je ‘m uitpakt! Ga dan maar eens terug…

Inactief
    Anoniem
    ”KarelWillem”

Het is gelukkig bij alle Apple resellers een stuk beter bedoel je?

Laat me niet lachen zeg.

Punt is dat mensen voor 2 tientjes naar de MediaMarkt gaan .. dan krijg je inderdaad dit soort gezeik! :sealed:

[size=9:8ce82ef9a0]Brood koop je toch ook niet bij de slager?[/size:8ce82ef9a0]

Bijdrager
    Patrock

Maar veel mensen kopen wel hun brood bij de (goedkope) supermarkt ipv de bakker;)

Mediamarkt, ik koop er hooguit DVD’s/games/CD’s, maar zelfs dat bijna nooit.

Bijdrager
    MacAanZee

Als je steeds naar dezelfde winkel gaat, een goeie Apple dealer. Dan ken je de mensen en kennen ze jou.
    Dan doen ze ook wel ’s wat extra’s voor je. Ik heb verschillende keren gehad (bij iCentre) dat mijn toetsenbord (haperende toetsen) even gratis gerepareerd werd of dat bij het plaatsen van een nieuwe harde schijf de content even gratis werd overgezet. Toch bijna een uur extra werk. En als er wat is, wordt je goed geholpen. Ik had een keer krasjes achterop mijn iPod, door een hardcase Contour beschermhoesje. Daar was ik ontevreden over, omdat zo’n hoesje daartegen juist moest beschermen. Ik ben echt een zeurpiet op dat gebied en ben gaan klagen. Het was een discussiepunt, want Apple kon natuurlijk geen verantwoordelijkheid nemen voor beschadigingen door producten van derden. Maar na wat praten kreeg ik toch een ‘nieuwe’ (weliswaar refurbished, maar volledig onbeschadigde) iPod ervoor in de plaats.
    Goedkope winkels zijn inderdaad alleen goed voor dingen waarvoor je niet naar de winkel terug hoeft.

Bijdrager
    Pi
    ”Timotees”

Volgens mij gebeurt dat niet alleen bij de media markt, maar bij elke winkel. Of heb jij misschien het idee dat als jij iets terug brengt naar de winkel omdat jij niet tevreden bent, de winkelier het niet meer aan een andere klant verkoopt. Dat hij er vervolgens niet voor zorgt dat eventuele gebruiks sporen zichtbaar zij is natuurlijk wel erg slordig.

Bijdrager
    MacAanZee

Als je goed oplet kan je het altijd zien of iets helemaal nieuw is. Als ik iets koop vraag ik ook altijd een nieuwe, dichte doos. Je kunt zien of het opnieuw is verpakt. En bij iPods en iPhones zit er niet voor niets een cellofaan verpakking om de iPod/iPhone heen.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”MacAanZee”

Ik had een keer krasjes achterop mijn iPod, door een hardcase Contour beschermhoesje. Daar was ik ontevreden over, omdat zo’n hoesje daartegen juist moest beschermen. Ik ben echt een zeurpiet op dat gebied en ben gaan klagen. Het was een discussiepunt, want Apple kon natuurlijk geen verantwoordelijkheid nemen voor beschadigingen door producten van derden. Maar na wat praten kreeg ik toch een ‘nieuwe’ (weliswaar refurbished, maar volledig onbeschadigde) iPod ervoor in de plaats.

Dus als dank voor alle extra service die jij bij die winkel kreeg, ga jij daar zeuren over een krasje áchterop je iPod? fijne klant zullen ze jou vinden…. :x

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.