8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    eeg

Gebruikte Ipad

Hallo,

Als ik een gebruikte Ipad 1 van iemand overneem en deze cadeau wil doen aan mijn moeder kan ik deze dan via mijn Macbook en mijn Itunes gegevens voor haar in orde maken ? Dus mijn muziek erop zetten enz…….
    Voor mijn moeder wordt die Ipad dus haar enigste computer, haar hoofdcomputer dus.

Rob.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja dat kan. Hoezo zou dat niet kunnen? Het enige is dat je een heel aantal dingen niet kan met de iPad die je met een computer wel kan. Vandaar dat je ‘m ook nog steeds moet aansluiten op een computer. Maar als ze alleen maar mailtjes schrijft en af en toe naar een website dan is het verder prima. Wat wil ze ermee doen?

Bijdrager
    eeg

Inderdaad, wat surfen en mail, verder niets schokkend. Maar als ze bijvoorbeeld een app aan wil schaffen en ik heb de Ipad met mijn Itunes account ingericht geeft dat dan geen probleem. Kan ik voor haar dan ook een Itunes account aanmaken ? En mail, kan ik ook gewoon bij haar thuis opnieuw instellen ?

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan gewoon jouw iTunes-account instellen, maar dan gaan de kosten via jou. Dus jij betaalt dan. Dan kan ze dat terugbetalen. Een iTunes-account aanmaken kan ook, maar dan heb je wel een credit-card nodig e.d.. Ik zou gewoon die van jou gebruiken en als ze dan een keer een app koopt betaalt ze het terug (of je geeft het haar cadeau;)). E-mail kan je gewoon instellen zonder dat je synct met de computer.

Bijdrager
    dclkdm

Voor mijn vader en zijn iPad doe ik het ook zo. Wel heb ik de iPad gesynct met een laptop, dan hoef ik zijn iPad niet mee naar huis te nemen voor update/back up maar kan ik bij hem ter plekke alles regelen.

Gewoon jouw account gebruiken en je moeder het wachtwoord niet geven. Kan je helpen met erop zetten wat ze hebben wil en kom je niet onverwacht voor kosten te staan.

Bijdrager
    yellow

Je kan ook een iTunes-account voor haar aanmaken zonder creditcard.
    Dan geef je haar elke keer iTunes cadeaubonnen/tegoeden (te koop bij diverse electronica-zaken).
    Is het tegoed op dan kan ze niets meer kopen. Uiteraard kan ze wel (zelf) opwaarderen met die iTunes giftcards.

Zo kom je niet onverwacht voor kosten te staan.

Bijdrager
    Jm1996

Inderdaad, wat surfen en mail, verder niets schokkend. Maar als ze bijvoorbeeld een app aan wil schaffen en ik heb de Ipad met mijn Itunes account ingericht geeft dat dan geen probleem. Kan ik voor haar dan ook een Itunes account aanmaken ? En mail, kan ik ook gewoon bij haar thuis opnieuw instellen ?

Via iTunes zet je er muziek, films, apps enz. op niet je mailgegevens. Ik zou zeggen geef je moeder maar gelijk een ipad 2(of geen geld voor?), camera’s zijn bagger maar de ipad is veel sneller.

Bijdrager
    KarelWillem

De iPad 2 is voor de ‘normale’ gebruiker nauwelijks sneller.
    Je wint een paar seconden hier en daar.

Maar met surfen, mailen, spellen spelen, etc. merk je er voorlopig weinig van.
    Dat geld kun je dus fijn in je zak houden. Of je moet heel graag willen videobellen met je moeder.

Bekijk hier de verschillen maar eens:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.