2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sascha

Gebruikservaring MacBook icm extern scherm

Hallo iedereen,

Deze keer geen probleem om op te lossen maar graag had ik wat gebruikservaringen gehoord.

Ik gebruik een MacBook (Pro, 13 inch van 2017), en sinds kort heb ik maar weer eens na enkele jaren mijn extern scherm boven gespit. Heb een thunderbolt adaptertje gekocht en heb daarenboven een hub waarmee, als ik deze inplug in mijn MacBook, alles ineens is aangesloten (externe hd, printer, stroomlader, …).

Bij mij is het zo dat ik verschillende ‘spaces’ gebruik in MacOS en op elke space zijn er constant verschillande programma’s en vensters actief. Minimaliseren enzo daar doe ik niet aan.:-)

Omdat ik mijn laptop evenveel draagbaar als desktop gebruik, loop ik bij het gebruik van een extern scherm tegen het volgende. Als ik het bureaublad uitbreidt met het tweede scherm staan al mijn vensters nog op het kleine laptopscherm en moet ik ze verslepen naar het externe scherm. En dan bij het ontkoppelen van het tweede scherm is alles weer een soep. Daarom gebruik ik de optie ‘screen mirroring’ en zet ik de helderheid van mijn MacBook volledig uit.

En nu wilde ik graag wat gebruikservaringen lezen. Hoe doen jullie dit? De combinatie van laptop met extern scherm. Misschien kom ik hier handige tips te weten. Ik lees het graag.

Groetjes,

Sascha

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door Sascha.
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb een MBP 2015 met een extern 4K scherm.  Gebruik geen screen mirroring maar het is één groot bureaublad. Omdat ik alleen het externe scherm gebruik klap ik het scherm dicht nadat ik de stekkers (voeding en beeldscherm) erin heb gedaan. Het externe scherm werkt alleen als de MBP aan de lader hangt. Alles verhuist naar het externe scherm zodra de klep sluit. Als ik naar huis ga trek ik de stekkers eruit, alles staat dan weer op het bureaublad van mijn MBP. Heb eigenlijk nooit problemen ermee, alleen met Photoshop CS6 heb ik wel eens dat de onderbalk van het venster net buiten beeld staat.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.