10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    HushMac14

Gebruikers/Users map is ineens onzichtbaar.

Hallo omt’ers
    Ik heb een probleem, ik kan mijn map Gebruikers/Users niet meer vinden, alleen als ik via Ga en dan Ga naar map… en dan Users invul.
    Dan is de tekst wat licht grijs. Dat betekend dus dat hij normaal onzichtbaar is. Maar hoe maak ik de map weer zichtbaar?

Bijdrager
    GastonM

Apple heeft bij de laatste upgrade van OS X Mavericks (10.9.3) de Users-map inderdaad onzichtbaar gemaakt. Je kunt de map weer zichtbaar maken door Terminal te openen en het volgende te typen:

sudo chflags nohidden /Users

Druk hierna op enter. Nu moet je je wachtwoord ingeven en vervolgens nogmaals op enter drukken. Als het goed is, is de map weer zichtbaar op de normale manier.

Bijdrager
    Buzz

Dat is blijkbaar, gek genoeg, een bug die te maken heeft met Find My Mac en de nieuwste versie van iTunes. Een handige oplossing is het maken van een alias.

De chflags oplossing blijft niet behouden na een herstart, zo schijnt het.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt ‘m simpelweg zichtbaar maken in de Navigatiekolom van de Finder middels de Findervoorkeuren>Navigatiekolom.
    Ook een blijvertje na herstart…:wink:

Bijdrager
    Buzz

Er is nu een iTunes update die het probleem verhelpt.

Bijdrager
    makasa

iTunes update???

Bijdrager
    Buzz

Ja, 11.2.0 veroorzaakte het probleem. Met iTunes 11.2.1 is het weer opgelost.

Bijdrager
    iep

iTunes 11.2 icm Find my Mac om precies te zijn. Als je 1 van de twee niet hebt dan heb je het probleem ook niet.

Bijdrager
    Buzz

Klopt, maar de bug zat dus in iTunes.

Bijdrager
    HushMac14

Oké, bedankt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.