6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Goofy

gebruikersnaam wijzigen

Hallo, ik ben een beginnend Mac gebruiker.

Ik heb een tweedehands mac gekocht waar Tiger op staat. (de originele dvd zit erbij). Kan ik nu ongestraft de naam die in de finder bij het huisje staat veranderen in mijn eigen naam, of gebeuren er dan allerlei rare dingen in het systeem. en wat gebeurt er met de naam rechtsboven in het menu?

groet

Goofy

Bijdrager
    ragoooon

Geloof dat er dan allerlei rare dingen gebeuren, maar je kan de accountnaam aanpassen bij systeemvoorkeuren > accounts. Dit verandert denk ik ook dan het naam van het huisje, correct me if i’m wrong.
    En macosx.nl loopt weer teringtraag :x .

Moderator
    unSOUND

Rommelen aan die naam is inderdaad vragen om problemen. Je kunt beter een nieuwe account ( met beheerders-rechten ) aanmaken, de documenten van de oude gebruiker kopiĆ«ren naar de nieuwe gebruiker, en dan de oude gebruiker wissen… Of, als je het echt grondig wilt doen, OS X helemaal opnieuw installeren naar jouw wensen.

Bijdrager
    tonie

Oei, ik zou sowieso niet gaan werken en dingen doen in een tweedehands Os. Ik adviseer de DVD te gebruiken voor een schone installatie ( zie Sticky)

Bijdrager
    jeroenimo

The hard way
    The easy way

Maar niet zonder risico !!!!

Bijdrager
    Goofy

Bedankt voor alle reactie. Ik laat het maar effe zo, totdat ik opnieuw Tiger ga installeren.

Bedankt

Goofy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.