8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Flower

[opgelost] Gebruikersaccounts i.c.m. Minecraft werelden

Ik heb een eigen account voor mijn zoon aangemaakt op mijn mac. Tot heden zat hij op mijn account maar er komen steeds vriendjes mee en ik wil de boel graag veilig houden.
    Nu heb ik het gebruik van het programma Minecraft toegekend aan zijn account. Maar als ik nu inlog op Minecraft zijn zijn aangemaakte werelden niet zichtbaar. Daartoe heeft hij blijkbaar geen toegang. Hoe regel ik het zo dat hij wel gewoon in zijn eigen werelden kan spelen?

Alvast dank voor reactie!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    GoeieDag

Die werelden staan in jouw gebruikersmap. Daar heeft ie geen toegang in. Logisch.
    Hij moet gewoon opnieuw beginnen, óf je brengt het betreffende bestand van jouw account over naar zijn account, bv dmv een usb-stickje als ‘overbreng-medium’.

Bijdrager
    THX-1138

Dat is niet volledig. Je werelden staan in je \Users\Username\Library\Application Support\Minecraft\saves

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  THX-1138.

Bijdrager
    GoeieDag

Je drukt je slecht uit: ik zeg dat die bestanden in de thuismap staan, en dat is 100% correct. Waar precies weet ik niet want ik heb geen MC. Maar fijn dat je even de precieze plek duidt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    GoeieDag op 14 september 2016

dmv een usb-stickje als ‘overbreng-medium’.

Dat is wel een beetje omslachtig. Makkelijker is om ze naar /Gebruikers/Gedeeld te kopiëren en dan van daaruit naar de juiste locatie in de thuismap van (in dit geval) het zoontje.

THX-1138 op 14 september 2016

Dat is niet volledig. Je werelden staan in je \Users\Username\Library\Application Support\Minecraft\saves

Ik denk dat je bedoelt: /Gebruikers/gebruikersnaam/Bibliotheek/Application Support/Minecraft/saves

In die map is te komen door in de Finder op het menu Ga te klikken en dan de ⌥-toets in te drukken (en ingedrukt te houden). In het menu verschijnt dan Bibliotheek, waar je op kunt klikken om de map te openen.

Bijdrager
    Flower

Top! Bedankt voor alle reacties, het is gelukt. ?

Bijdrager
    GoeieDag
    Jakko op 14 september 2016
    GoeieDag op 14 september 2016

dmv een usb-stickje als ‘overbreng-medium’.

Dat is wel een beetje omslachtig. Makkelijker is om ze naar /Gebruikers/Gedeeld te kopiëren en dan van daaruit naar de juiste locatie in de thuismap van (in dit geval) het zoontje.

Het zal in handelingen en klikken niet zoveel schelen, linksom of rechtsom, maar je hebt uiteraard gelijk dat dit (jouw) traject juist hiervoor bedoeld is.
    Echter, ik heb het idee dat mensen wel eens kunnen verdwalen in ‘wat bedoeld is’ en de fysieke metafoor van een usb stick makkelijker te vatten, en daarmee uit te voeren, is. Vandaar, dat ik na overweging van e.e.a. deze tip gaf.

Afijn, TS is geholpen en klaar; mooi!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  GoeieDag.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.