5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Blashyrkh2124

Gebruikersaccount verwijderen

Hallo,

Op m’n werk hadden we een stagiaire en we hadden deze een eigen gebruikersaccount gegeven (don’t mess with ma settingz!).

Nu wil ik deze verwijderen en om geen rotzooi achter te laten leek het me het slimst dit te doen via het gebruikers en groepenpaneel in de systeem voorkeuren.
    Je krijgt dan de optie om de thuismap als een schijfkopie op te slaan het geen me erg fijn lijkt. (Mocht er nog ergens belangrijk werk tussen staan).

Dit laat ik hem doen maar aan het einde van de rit geeft hij de melding dat het niet mogelijk is dit gebruikers account te verwijderen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

M.v.g,

Wesley.

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Moderator
    unSOUND

Is er te weinig schijfruimte voor de kopie ? Andere optie is om de Thuismap eerst te kopiëren naar een externe schijf, en daarna het account inclusief thuismap te wissen.

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Ik was hem inderdaad al aan het kopiëren naar de raid, maar ik vind het raar dat het niet werkt zoals het hoort.

Volgens mij is het een gebruikersrechten issue, maar deze heb ik al meerdere malen, ook via de recoverydisk, hersteld en dat haalde niets uit. En ik heb echt ruimte te over.

Waar denk jij dat het aan kan liggen?

Moderator
    unSOUND

Rechten herstellen heeft niks te maken met de rechten van de gebruikersmap en zijn submappen. Rechten herstellen gaat enkel over de bestanden en mappen van OS X en de software. Als je het toch met een diskimage wilt doen zou je het kunnen proberen vanaf het root-account. Dan negeer je zo goed als alle eigendomsrechten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.