15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    dvischjager

Gebruikers verwijderen Macintosh SE

Beste,

Ik heb een Macintosh SE gekocht op Marktplaats, maar het lukt me niet om het account van de vorige eigenaar te verwijderen.

Heeft iemand heel toevallig de oplossing?

Bijdrager
    Ostinato

Welk systeem staat erop? Vast geen OS X.

Bijdrager
    banditbiker

Mac OS Classic heeft geen gebruikersaccounts…
    Het is een single user systeem.
    Wat jij waarschijnlijk wilt is een fresh install.
    Welke versie staat er op?

Bijdrager
    Ostinato

Had System 9 ook geen gebruikersaccounts? Maar System 9 is vast al te zwaar voor een SE.

Bijdrager
    sunapple

@Ostinato Inderdaad, de SE komt niet verder dan System 7.5.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staat er misschien A/UX op? Het standaard Mac OS ondersteunde toen inderdaad geen gebruikersaccounts.

Bijdrager
    dvischjager

Sorry voor mijn late reactie. Ik dacht dat ik een foto had bijgevoegd, maar die zal ik bij deze posten. Ik zie onder het Apple menu wel Gebruikers & groepen staan. Zie de foto voor info over software.

Bijdrager
    Ostinato

Oh, ik heb even een aanval van nostalgie. 4 MB geheugen, fantastisch.

System 7 had geen gebruikersaccounts. Ik weet even niet meer wat Gebruikers en groepen doet. Wat is precies je probleem?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ah, dat hoort bij AppleShare IP. Je Mac zal vast ooit als file server gebruikt zijn. Om die gebruikers te verwijderen open je Gebruikers en Groepen, selecteer je een gebruiker, en klik je in de knoppenbalk bovenaan op de knop met een gezichtje met een blauw/paarse vuilnisbak ervoor.

Bijdrager
    dvischjager

@ostinato
    Ik wil óf het account van de vorige eigenaar verwijderen, óf de naam veranderen. Geen van beide is me gelukt. Naar de prullenbak slepen werkt niet.

@waffle
    Ik zie nergens die knop.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk dat ik het dan toch verkeerd heb. Ik denk dat delen gewoon aanstaat. Zet dat eens uit.

Bijdrager
    dvischjager

@waffle
    Ik heb zojuist die instellingen aangepast en er staat nu inderdaad dat het mijn Macintosh is.

Hartelijk bedankt iedereen voor de reacties! Fijne avond :).

Bijdrager
    Ostinato

Veel plezier ermee. Als ik die schermpjes zie krijg ik ook zin om weer zo’n lief System 7-macje te kopen. Wat ga je ermee doen?

Bijdrager
    dvischjager

Deze is voor mijn verzameling. Wil hem alleen wel goed ingesteld hebben enzo. Heb hem op Marktplaats voor 50 euro gekocht. Toetsenbord, muis en Mac zelf in topconditie.

Bijdrager
    ernst.

8-) Nostalgie. Heb hier nog 2 staan met dat besturingssysteem,geheel compleet met toetsenbord,muis.floppy’s,boeken en zelfs de printer en de tas die erbij hoorde.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.